Til pittesmå tær

mandag, mai 07, 2007

Joda, jeg lever fremdeles, selv om det har vært stille her i det siste. Får skylde på en kombinasjon av russefeiring og siste innspurt på skolen.

Men litt kreativ har jeg da vært... En pitteliten prinsesse ble født så alt, alt for tidlig for noen uker siden. Nå er mikro snuppa blir til mini snuppa, og i da kom meldingen om snart forestående hjemreise. Babysokker må til, små tær kan jo ikke fryse!
Så sånn sett passet sokkeprosjektet mitt godt nå, for tid er ikke noe jeg har mye av for tiden. Ergo ble det et par ubersøte minisokker.
Sokkene er strikket etter en oppskrift jeg ikke visste jeg hadde, ligner egentlig veldig mye på de mye omtalte sokkene til Bente B. Kanskje er det samme mønster? Ikke vet jeg, men søte er de i hvertfall!
Sokkene som er strikket av babyull på pinne nr 3.25 måler ikke mer enn 6.5 cm fra tå til hæl, så store er de ikke. Og som hør og bør må rosa slufser til :)
Nå har jeg bare fire par igjen for mai, og tre av dem har jeg allerede lagt opp til. Går jo som det suser, dette :D


Life keeps coming in my way lately, and I never seem to get around to do all the things I want to do.
I've managed to finish off the first pair of babybooties for May.This time, it I've used a pattern I didn't even know I had, and made a pair of teeny tiny booties for a teeny tiny baby girl. After having spent some time in the NICU, she's finally fit enough to go home. Yay!
I think these turned out to be awfully cute, and can't believe I didn't make use of this pattern before now. will definitely make a few more pairs. At least I think so...
Anyway, these little toewarmers are made from some scraps of babywool and US needles no 3. Measuring 6.5 cms from toe to heel, they're not a very big knit... Oh, and a pink bow for a little girl is definitely a must.

share this on »
{Pinterest}
2 Comments »

2 Responses to “Til pittesmå tær”

Anonym sa...

Så søte sokker. De holder nok den lille prinsessa varm og god:)

Anonym sa...

Nydelige sokker, blir godt for små søte føtter. :-)