Take Me Home

tirsdag, februar 21, 2012

hentesettet1

Det er noe spesielt med hentesett. Plaggene er bittesmå og et hav med forventninger ligger i hver eneste maske.
Siden kusinebarnet er like rundt hjørnet var det på høy tid at hentesettet ble strikket. Så da jeg var i Bergen trålte jeg igjennom allskens babyhefter for å finne det perfekte hentesettet.
Vel, det perfekte hentesettet finnes ikke. Heldigvis er jeg blitt ganske flink til å se potensialet rundtom og ved å kombinere fire forskjellige mønster, så ble det sannelig perfekt!
I hvertfall ble det akkurat slik både jeg og mottager ville ha det.

Hentesettet er strikket i Baby Alpaca Silk fra Drops, på pinne 2 og 2,5. Det meste er modifisert, men tok utgangspunkt i Hentesett-heftet til Dale og jobbet derfra. Knapper mellom beina er praktisk, det samme er oppbrettet ribb nederst på beina og kanskje passer buksen litt lengre.
Knappene er rosa perlemorsknapper med inngravert peon og er de fineste knappene jeg har sett på lenge.

Jeg rakk akkurat å komme i mål før jeg reiste fra Bergen, hentesettet var noe fuktig da det ble overlevert, men tante og onkel ble ikke mindre fornøyd av den grunn.

I bunn og grunn et prosjekt jeg er veldig fornøyd med. Ikke bare fordi det ble så fint som det ble, men også fordi jeg fikk til å tilpasse det akkurat slik jeg ville.

Nå gjenstår det bare å smøre seg med tålmodighet og vente til kusinebarnet er ferdig hevet! Det gleder både jeg og fotografen og hele resten av familien seg masse til!


IMGP2944

___________________________________________________________________
In just a couple of weeks, my baby cousin will arrive into this world! And brand new girls need something nice to wear when they leave the hospital. I've knit a lovely little layette for her, just for that reason and I am very happy with how it turned out.

share this on »
{Pinterest}
18 Comments »

18 Responses to “Take Me Home”

Elisabeth sa...

Nydelig! Heldige lille kusine (og foreldrene hennes)....

Grethe M sa...

Kjempe fint.. Ha en fin uke.. der nede...

Anonym sa...

Kjempeskjønt sett!

Lise sa...

Det var nusselig! :)

Torunn sa...

Så nydelig det ble! Du er jammen flink!

Silje sin blogg sa...

kjempe fint hentesett;) skal bli tante i august, så jeg må starte å lete etter det perfekte hentesettet;)

Hege sa...

Så nydelig sett! <3
*Forelsket*

tantemaraj sa...

Hentesett er noe jeg er veldig glad i å strikke!! Er faktisk en stund siden nå... Dette var bare nydelig!!! Så heldige mottakerne er:-)

Charlotte sa...

Så nydelig dette settet var!! Å strikke hentesett er noe jeg liker veldig godt. Ikke bare fordi det er lite og man blir forholdsvis fort ferdig, men fordi det gir meg litt æresfølelse å få lov til å lage selveste hentesettet liksom :D

Husfruen sa...

Så søtt, like buksen utrolig godt

Hanne sa...

Dette er nok det søteste hentesettet jeg noen gang har sett. Utrolig nydelig. Du strikker så kjempe mye flott. Elsker bloggen din :)

Sysleglad sa...

Nydelig! Dere har god smak altså!

Elin sa...

Nydeligt sett :D

KatrineH sa...

Nydelig sett!

Siddis back home sa...

Helledussen så søtt det settet var! Lykke til med kusine babyen!

Greknu sa...

Det er det fineste hentesettet vi har sett, min gravide datter og jeg. Har stort ønske om å strikke et likt, deler du tips om de fire forskjellige mønstrene du brukte?

Kirsti sa...

Dette hentesettet er så nydelig! Har lett i mange oppskriftshefter, men dette er ett av de fineste jeg har sett... Synd det ikke finnes en konkret oppskrift å følge:)

Hege sa...

Hei, Dette var helt nydelige. Jeg er også interessert i å høre hvilke sett du har blandet her?

Hege