From Amsterdam with love

fredag, august 03, 2007

Hjemme igjen. Amsterdam er en fantastisk nydelig by, og savnes allerede. Været var mer enn nydelig og byen viste seg fra sitt beste. Hotellet, Vondel, var gjennomført i både stil og klasse og lå like ved en grønn oase. Vi liker hoteller med sysett!


Amsterdam er så mye mer enn tresko og tulipaner, Red Light District og Coffeshops, kanaler og Anne Frank.

Riktignok stod vi i en halvtime i kø for å komme inn i Anne Frank sitt hus, og jeg har spasert gjennom Red Light District.

Diamant museet ble besøkt med litt vekslende følelser, det samme gjaldt diamantfabrikken. Nattevakten er og blir et fantastisk kunstverk, både som maleri og som statue.

Hobbyrelatert er det lite å rapportere fra Amsterdam. Kom over både perlebutikk, stoffbutikk og stempelbutikk, den ene mer overveldende enn den andre. Og jeg gikk meg vill i dem alle. Ikke det at jeg kjøpte så enormt mye med meg hjem. Ti knapper, tolv meter bånd, tre store skinnbiter, Holland stoff og stempel med monogrammet mitt.

Men garn så jeg ikke snurten av, ikke det at jeg jaktet så veldig hardt. Men det medbrakte garnet ble omgjort til fisk på flyet.


Back from Amsterdam and what a trip! I'm in love.

Amsterdam is a charming city where the inhanitants prefer bikes and canal boats over cars. Where Anne Frank's Secret Annexe is and the Night Watch is out for amazement. Where it is four, maybe five meters from floor to ceiling, and where the hotel comes with a complimentary sewing kit.

So much to tell, so many impressions to share. But for now, this'll have to do.

share this on »
{Pinterest}
legg igjen en kommentar »