Min dårlige samvittighet

fredag, mai 16, 2008

Dårlig samvittighet er vel et kjent begrep i disse eksamenstider.
Man får aldri lest så mye man skulle ønske eller hadde planlagt, og ofte føler man at tiden rett og slett ikke strekker til.
Og nei, jeg er definitivt ikke fremmed for dette.

De neste tre ukene tilbringer jeg i et dypdykk i kroppens kompliserte sammensetting.
Men når man da har tilbrakt en lang dag med bøkene, notert side opp og side ned, ja, da fortjener man en pause. Og hva er vel da bedre enn å bruke disse småpausene til nok en dårligsamvittighet?

Nettopp.Min andre dårlige samvittighet burde vel egentlig vært klesvasken eller oppvasken. Men det er det ikke.
Langt i fra. Nei, for inne i skapet mitt, finnes det nemlig en pose. En pose full av dårlig samvittighet. En pose full av uferdige objekter. Det eldste er vel nærmere to år gammelt. Den yngste knappe to dager. En babysokk mangler en make. En kappe trenger sårt erstatning for frastjålet oppskrift. To sett med pinner ligger klar med kun nyopplagte masker.Men i skapet ligger de.

Målet er nå å få bukt med min dårlige samvittighet, både på dagtid og på kveldstid. I pauser og i dyp konsentrasjon. Disse skal nemlig bli ferdig før jeg får begynne på noe nytt. Det har jeg lovet meg selv.

share this on »
{Pinterest}
1 Comment »

One Response to “Min dårlige samvittighet”

Anonym sa...

Oi sann, her ser det ut til å bli mye fint ! Du må heller kalle det din GODE smvittighet, for her er det mange gode tanker ute og går. Tenk alle timene som ligger bak alt dette ! Synes jeg drar kjensel på et babyteppe, det danske kongelige!
Det holder jeg på med nå, og du har kommet mye lenger enn meg ! Ha en strålende fin 17 mai ! (I utlendighet)