Med varme på pulsen

søndag, oktober 12, 2008

Pulsvanter har lenge vært på to-do listen min, noe jeg har gjort noe med nå.
Disse er strikket i deilig melkegarn fra Viking, og varmer veldig godt. Om jeg skal si noe negativt, så må det være at det loer og støver en del. Med andre ord er det ikke genialt for støvallergikeren.

Mønsteret er fra Ravelry, heter Bronte Mitts, og kan finnes her.
for en gangs skyld har jeg faktisk fulgt oppskiften til punkt og prikke. Men når jeg nå har tenkt å strikke et nytt par i alpacka, så vil jeg nok gjøre noen endringer.

Alt i alt er jeg ganske fornøyd, selv om de ble en anelse stor til meg. Kjapp og grei strikk, ca 30 gram melkegarn gikk med.

share this on »
{Pinterest}
16 Comments »

16 Responses to “Med varme på pulsen”

Hobbymegher sa...

Så herlige disse ble! :0)

Bai sa...

Dei var fine. Eg trenger også nokre pulsvanter til lesesalen så det kan hende at eg kjem til å herme etter deg.

Brit Strikkenerd sa...

Nydelige pulsvanter, helt til søndagsbruk:)

Anonym sa...

Så nydelige pulsvanter! Har hatt de på ravelry køen en stund, men nå har jeg skrevet ut mønsteret også :-) Ha en fin dag!

Anonym sa...

Lekre!

Anonym sa...

De var yndige og søte :)

Anonym sa...

Så søte de ble! Tynne og blondeaktige, absolutt mitt favorittutseende på slike :)

Bente sa...

Nydelige!

Niko sa...

Fikk søndagsfølese av de pulsvarmerene.Flott er de.

Anonym sa...

Så fine de ble! Har strikket slike jeg også, men nå lurer jeg på om jeg trenger et nytt par i hvitt. Hmmm....

Anonym sa...

knallfine. har hatt disse på listen min enstund jeg også. fikk mere lyst på de nå ja:-) kanskje begynner jeg i kveld på de hehe

Anonym sa...

De der var lekre. Flott mønster, og elegant i hvitt :)
God helg

Anonym sa...

Aldeles nydelig - takk for linken :-)

Anonym sa...

Så fine disse var,rett og slett nydelige.Ha en fin vinter.
Klem fra Elin73

Anonym sa...

Hei. :-)
Så flotte de var. Så mye fint du har laget.
Ha en fin uke videre.
Klem fra Unni. :-)

Anonym sa...

Nydelige pulsvanter....finnes denne oppskriften på norsk???