Vaktugle og andre ugler

søndag, mars 15, 2009

Etter Destash-konkurransen premierte jeg meg selv med garn til uglegenseren.
Garnvalget falt for Ecological Wool fra Cascade, og to svære hesper ble levert på døren en uke senere.
Bolen ble strikket på en kveld, det samme ble ermene. Men uglene lot vente på seg. Rett før helgen tok jeg imidlertid fatt på uglene, og noen timer senere var genseren ferdig.

Fredagens fysiologilab ble tilbrakt med uglenes nærvær, men vaktuglen ble ikke forfremmet før i dag. Genseren er hverken blokket eller dampet- det er da snakk om dyr her!

Genseren er strikket av 330 gram Eco Wool i fargen Metal Gun på pinne nr 6,5. Strikket bolen i str M i tillegg til litt ekstra lengde og ermene i str S med ekstra lengde og to ekstra økninger. Bildet ble visst både skjevt og i det hele tatt- litt fort og gale med tomt batteri.
Den er kjempedeilig, både varm og myk, lukter lett sau og er bare herlig!

Vaktuglen fikk røde øyne. Det er nemlig ganske pinlig, men i 5000 og 1 knapp samlingen min, var det ingen grå knapper som passet. derav ble det røde øyne. Men nå i etterkant synes jeg det ble vel så fint som det jeg hadde tenkt meg.

Nå skal jeg tenke litt på hva jeg skal gjøre med de resterende 170 grammene. Kanskje blir det genser til lillebror?

Ha en flott søndag!

share this on »
{Pinterest}
3 Comments »

3 Responses to “Vaktugle og andre ugler”

Magaki sa...

Lekker genser. Jeg bestilte garn til den fedag. Jeg skal strikke i Misti :)

Anonym sa...

Åja! Den så bare herlig ut, og fint med ugler helt klart:-D vaktugla ser stolt og ansvarsbevisst ut så du valgte nok den rette;-D

og så er jeg veldig enig med deg ang lukter og nytelse!

Heidi sa...

Så flott genser, her var mye fint å se i bloggen din. Fantastisk babygenser! Ønsker deg ei trivelig handarbeidsuke!