Endelig sokker

tirsdag, mars 24, 2009


Noen husker kanskje mitt mislykkede sokkeprosjekt fra februar?
Misforstå meg rett, genseren ble fin den. Men det var jo sokker det skulle bli. Brukte litt tid i tenkeboksen, veide restene, og fant ut at det var en mulighet for at det kunne bli sokker likevel.
14 gram var igjen.
La opp 32 masker på pinne nr 2,25 og strikket 24 pinner 3r, 1vr. Da hadde jeg 11 gram igjen. Joda. Det skulle holde. Plenty.

Og joda, det holdt. Iskald beregning, vel og merke. Ca en meter for mye.
Kalde fakta blir dermed 14 gram Kaffe Fassett på pinne nr 2,5 etter modifisert pappasokkmønster.

Litt irriterende at de ble så ulike, men det var ingen vei utenom. Så da ble det sånn.
Synes de ble veldig søte, og størrelsesmessig passer de perfekt til genseren.

Virkelig gjennomtenkt!

Ha en flott tirsdag. Her snør det, men jeg stod på eksamen i går og er likeglad :)

share this on »
{Pinterest}
2 Comments »

2 Responses to “Endelig sokker”

Villblomsten sa...

Gratulerer med bestått eksamen :-)

Synes labbene var flott selv om de var ulike :-)

jeg trodde du hadde laget de sånn med vilje helt til du skrev noe annet ;-)

pepperkverna sa...

Sokkene ble jo morsomme de! Gratulerer med eksamen. Hege