Pudderblå piruetter

tirsdag, april 21, 2009

Da er jeg tilbake i Polen, etter å ha hatt en fabelaktig flott ferie i Bergen. Som vanlig er det så som så å komme tilbake, men det er klart det hjelper litt på at sommeren er på plass.
For det er den så definitivt!

Like før jeg reiste hjem var jeg rastløs til tusen, og kreativiteten ville ingen ende ta. Etter å ha lagt opp til fire nye prosjekter, strikket en pinne eller to, for og så rekke opp, bestemte jeg meg for å legge pinnene bort for kvelden.
Men noe måtte jeg da gjøre.




Innerst inne i kjøpmannsdisken min fant jeg noen meter tyll. Noen minutter senere var 50 meter lyseblå tyll klippet opp, og et lite ballerinaskjørt påbegynt.
En lang telefosamtale senere var silkesløyfen på plass og skjørtet ferdig.
Livvidden på skjørtet er 56 cm men i og med at det er elastisk strikk i livet, så passer det nok til både 7- og 8-åringer også. Skjørtet stikker 17 cm ut på hver side og er skikkelig fluffy med flere lag tyll.

Det var ganske kjekt å lage tyllskjørt igjen etter gammelt, så i dag har jeg vært på posten og hentet 600 meter tyll.

Ha en strålende tirsdag!

share this on »
{Pinterest}
4 Comments »

4 Responses to “Pudderblå piruetter”

mimouna sa...

Nydelig ballerinaskjøry, du er flink til å lage slike. Drømme for en liten prima ballerina. :o)

Ha en god tirsdsg du også!

Villblomsten sa...

Kjempeflott !!
Jeg begynte på ett slikt for en studn siden - men ble aldri ferdig :-)

Faarmors sa...

600 meter tyll? Skal du starte "Strutseskjørtbutikk"?
Det var forresten helt nydelig, men jeg skjønner ikke helt hvordan du gjør det! Har lyst til å lage et til eldste barnebarnet...

Beate sa...

Det ligger en award til deg i bloggen min