Bølger og sånn

onsdag, juni 03, 2009

Dagene er ganske ensformige for tiden og det er på ingen måte en overdrivelse når jeg sier at jeg lever for de få strikkeminuttene jeg innvilger meg selv innimellom.
Som bildet viser har det tydeligvis blitt noen slike pauser de siste dagene. I hvertfall nok til at denne vesten er ferdig.

Jeg har lenge tenkt på å strikke denne vesten, men har like lenge hatt planer om å gjøre den om til en genser i stedet. Det burde da være overkommelig?
Joda. Eneste problemet var at jeg ikke var helt mentalt tilstede da jeg gjorde garnberegningene, noe som igjen resulterte i at jeg slettes ikke hadde nok garn til å strikke genser. For joda. 100 gram hadde holdt om jeg strikket i enkelt garn. Dermed forblir den en vest enn så lenge. 123knit hadde nemlig ikke mer av det sjøgrønne garnet.

Vesten fant jeg mønster til på denne siden, men det kan også kjøpes hos Sandnes.
Jeg har strikket i to tråder lammeull fra New Zealand, 84 gram gikk det med på pinne nr 3,5. Jeg la opp til den minste størrelsen (6-12 mnd) men strikket den litt lengre enn målene i oppskriften. I stedet for å strikke halsåpningen rett opp, la jeg den inn i mønsteret slik at den går skrått oppover. Synes det ble finere med tanke på knappene. Knappene er forøvrig de jeg kjøpte sist jeg var i Bergen, tiltenkt Mariusbodyen jeg aldri kommer til å strikke.
Fargegjengivelsen til vesten ble så som så, den er egentlig litt lysere.

Ble sånn passelig fornøyd med denne saken. Så gjenstår det å se om den ikke får ermer etterhvert.

Nå nærmer det seg lesesaltid. Dagens første kaffekanne er allerede fortært.
Ha en flott onsdag!

share this on »
{Pinterest}
5 Comments »

5 Responses to “Bølger og sånn”

hobbyvenn sa...

Kjempesøt vest, og fisketeppet ditt var virkelig flott også. Så smart å blande sammen flere lapper slik at fiskene ble brukt i stedenfor å bli liggende i en pose. (Snakker visst av erfaring...)

sol sa...

Søt vest, det var en god idé å sette knappene på skrå oppover.

Lykke til med lesingen!

Frk. Chilli sa...

Vesten var kjempefin:-) Liket de røde knappene mot det grønne.

Hanne sa...

Kl 05:17 og dagens første kaffekanne er allerede fortært? Herlighet - du henger vel oppunder taket før lunsj, skjelvende av koffein-overdose...
Men vesten ble knallfin!

siwi sa...

For en nydelig liten vest