Søt Sensommergenser

onsdag, juni 10, 2009

Her for noen dager siden kom jeg over den søteste sommertoppen på Pickles. At den måtte strikkes var det ikke noen tvil om. Andelen sommertoppgarn i Polen er heller labert. Men det jeg hadde var noen rester Cascade Eco. Og det kan jo bli en søt sensommergenser?

Garnet fant pinnene og resten gikk nærmest av seg selv, det er ikke noen tvil om at rettmasker går på autopilot. Mønsteret ble fulgt opp til ermeåpningene hvor jeg strikket på ermene i stedet for å legge opp til dem. Jeg strikket også på en knappestolpe i fronten, et enkelt knappehull ble litt for luftig for denne varianten.

Til genseren forsvant det rett over 100 gram Cascade Eco i fargen Metal Gun og pinne nr 5.
To små søte metallknapper med blomster i fronten ble prikken over i'en. Den er, akkurat som uglegenseren min, herlig myk og vil nok varme godt. Med andre ord er jeg godt fornøyd med det endelige resultatet. Nå må jeg bare finne noen som kan bruke den.

Ha en flott onsdag. Her skinner solen og jeg sitter på verandaen og leser. Straks er jeg hjemme!

share this on »
{Pinterest}
10 Comments »

10 Responses to “Søt Sensommergenser”

Anonym sa...

Alt du får strikka i eksamenstia, jeg er overimponert!

Nå skal dagene gå ekstra fort denne uka så du kommer deg hjem.

Anonym sa...

Jeg gleder meg tirsdag morgen!

Hanne sa...

Kjempe fin genser :)

Monstermønster sa...

Stilig! Det ble et helt annet inntrykk enn den rosa i bomull som var avbildet i oppskriften. Veldig flott i mørk versjon!

spøt-oline sa...

Flott genser :) Lykke til med de resterende eksamener. Håper det går bra med deg.

Pickles sa...

Den var superfin som genser! Gøy å se :)

AnitaK sa...

Så fin den genseren ble, sikkert noen som blir glad for den.. Og takk for tips til knytebånd på djevelluen, nå ser jeg hvordan det kan gjøres så jeg hermer etter deg jeg :) Ha ei super helg

Margrethe sa...

Så fin den var med ermer! Det vil jeg også prøve! Husker du hvor mange masker du la opp?

Renate sa...

Så stilig denne var :) Det var forresten de andre du hadde strikket også. Spesielt den lilla ;)

PerJorun sa...

Herlig å se flere som leker seg med Pickles sitt mønster. Jeg har laget retrojakke med utgangspunkt i samme topp. Kan beundres høytidelig på bloggen min. Men nå tror jeg at jeg må strikke en sånn genser som du har strikket ja... *inspirert*