Livstegn

torsdag, november 18, 2010

IMG_1319
Studiene har visst tatt litt overhånd i det siste og det ser ikke ut til at det kommer til å endres med det første.
Dagene er lange, nettene korte og i kjøleskapet er det ikke en eneste ferskvare.

Som alltid når jeg har det som travlest, så flommer kreativiteten over. Jeg har milelange lister over ting jeg vil lage, ting jeg vil gjøre og i det hele tatt. Søknad om døgnforlengelse er skrevet, men ser ikke ut som om det blir innvilget med det første.

Her vises siste ukers produksjon. Et par votter strikket i Nanuk fra Du Store Alpakka. Oppskriften fant jeg på DSA sine sider, månedens oppskrift for en tid tilbake.
Vottene er strikket på pinne nr 6 og det gikk med akkurat ett nøste til hver vott. Og med akkurat mener jeg akkurat, da siste maske var felt av var det henholdsvis 20 og 15 cm garn igjen. Men det holder, det.
Vottene er herlig fluffy og blir nok gode å ha i vinter.

Ha en fantastisk flott helg! Jeg vender snuten mot Krakow og Fagseminar i morgen.

________________________
My life is a bit of a hazzle at the moment. The list of things I want to do is growing like weeds. And the list of things I have to lears in growing even faster. The latter has highest priority, leaving my creativity to suffer. Study breaks allowed me to knit these mittens. Knit in the softest Alpaca from Du Store Alpaca. Pure softness.

share this on »
{Pinterest}
7 Comments »

7 Responses to “Livstegn”

strikkefrua Elin sa...

God tur i helgen.
Min datter og jeg sparer for en tur tilbake til Krakow:)
Vottene ser deilige ut og sokkene dine er kjempefine.
En gang blir det mindre travle tider, noe å se frem mot det også.

reSIRIkulert sa...

Flotte votter som sikkert kjem til å varma godt i vinterkjølen.

gyldenkron sa...

Deilige votter, de så varme ut.

Villblomsten sa...

Hva ? fikk ikke du heller invilget søknaden om døgnforlengelse :-)
Hihi :-)

Vottene så varme og deilige ut :-)
Og prikke-labber , hva kan bli bedre enn det :-)

Ha en fin helg :-)

kari sa...

Hallo, jeg har for minst 10 gang sett på innlegget ditt om Heart yoke cardigan, du har strikket den så fin! Jeg skulle veldig gjerne hatt oppskrift på den. Er det mulig at du kunne dele den med meg. Jeg trenger bare overdelen med mønster, resten klarer jeg selv.
På forhånd takk!
Mvh Kari Laundal

Unknown sa...

Så flotte votter! de ser kjempemyke ut!

Tenk på at det snart er jul, og da kommer det et velfortjent pusterom =)

lise sa...

Så fantastisk at du finner tid til litt strikking på tross av travle studier! Vottene ser deilige ut, og du trenger vel noe varmt på hendene i vinterkalde Polen. Kjipt med så mange travle dager, men heldigvis er det ikke lenge til litt julepause!