Folded

torsdag, januar 27, 2011

IMG_3764

At mamma har ønsket seg en datterstrikket genser lenge, det var ikke akkurat en stor hemmelighet. Men at denne datteren bestemte seg for å strikke en genser til mammaen, det var en hemmelighet fra første maske.

Folded
, som genseren heter på fint, er strikket i dobbel Seriously Gorgeous 3 ply 100% Cashmere fra KnitWitches Yarn på pinne nr 4,5. Fargen er en helt nydelig mørk indigo, også kalt Midnight Seas, og tilsammen gikk det med i underkant av 250 gram i str M-ish. Garnet ble opprinnelig kjøpt på KnitNation i fjor sommer, men selv med esktrem hurtigstrikking på slutten viste det seg at hespen på 150 gram ikke var nok. En e-mail ble sendt til Wales og jeg var virkelig superheldig med tanke på at hun fant en enslig, litt mindre hespe, i samme farge som jeg hadde. Sånn flaks er det sjeldent man har med håndfarget garn, gitt.

Genseren er fantastisk myk og enda bedre- mamma ble kjempeglad for sin nye datterstrikkede genser. Og sånt synes denne datterstrikkeren er veldig kjekt!

Ha en strålende torsdag. Her er det eksamensangst på vei.

___________________________
Folded was all finished and done in time to be wrapped as a Christmas gudt for my mum. Great success!

share this on »
{Pinterest}
10 Comments »

10 Responses to “Folded”

Epletreet sa...

Heldige mammaen din, genseren var kjempefin!
Flaks at du fikk kjøpt mer garn:)

Vibekes lille ullne sa...

Nydelig genser, den så kjempegod ut, også så fint garn! Skjønner at mor er fornøyd med gaven! :)

Frk.Badegakk sa...

Kjempenydelig genser, og den må da være fantastisk myk?! Så snill du er med mamman din! Og du vet hva det betyr? Snill datter = God karma = Gode eksamener;)

Håper du får en strålende helg, eksamenslesing til tross!

wims sa...

For en nydelig genser. Det er en heldig mamma det. Og den grå honning jakka di lengre nede i her, den var rålekker. Så spørs om jeg ikke må herme litt etter den. For en sånn føler jeg at jeg bare må ha :O)

Vanilje sa...

Lekker :) Og flaks skal man ha innimellom :)

Penelene sa...

Knallfin genser. Håper litt strikking klarer å dempe eksamensangsten litt.... Den er ikke grei, den angsten:(

Monstermønster sa...

Heldige mamma! Myk og god genser, og i tynn ull, deilig!

rosalia sa...

Really pretty! I'm planning do it in deep brown!

skb sa...

Mamma'n din er heldig!

Farmors sa...

Så koselig med sånne snille døtre! Men jeg har en bønn til deg...jeg har spurt deg før tror jeg, det gjelder de flotte tyllskjørtene du lager. Jeg har plundret meg gjennom en natt og en halv dag og sydd et tyllskjørt til minstebarnebarnet på to. Finnes det noen enklere måte enn å sy meter på meter med rynketråder? Mitt store ønske er at du forklarer og lager noen underveisbilder! Please, neste gang du lager ett... følger ivrig med på bloggen din, skjønner ikke at du får tid til å lese jeg!