...men at det er en nyttig ting, kan ingen komme fra!

søndag, februar 16, 2014


Det var ikke måte på hvor store planer jeg hadde da jeg for flere år siden handlet inn Lima i store mengder. Såvidt jeg husker tok det ikke så veldig lang tid før jeg begav meg ut på en prøvelapp på den tiltenkte jakken. Hvorfor det stoppet opp, det vet jeg ikke helt, men noe jakke bledet i hvertfall ikke.
Garnet har med ujevne mellomrom blitt tatt frem fra glemselen og fått et kort opphold i det glade selskap før det har blitt stuet tilbake igjen. Litt lengre bak for hver gang sammen med notisen om at heller ikke lue, votter, skjerf eller pute fungerte.

Forleden dukket garnet opp igjen og et nytt forsøk ble iverksatt. Kanskje det kunne bli teppe? 
Resultatet ser du her, perfect match!

Mønsteret er mitt eget og selv om jeg tidligere bare har strikket det med tynnere garn så synes jeg at det fungerte veldig bra med Lima. Tolv nøster gikk med og teppet har jeg strikket på pinne 6.5.
Egentlig hadde jeg tenkt at teppet kunne bli passelig for litt større babyer, men nå som det er ferdig lurer jeg på om jeg ikke har bruk for det selv. Med vitale mål på 170 x 170 passer det perfekt i sofakroken.

Men som bildet viser er det flere som har lagt sin elsk på teppet, spørs om det ikke blir kamp på hjemmebane.


share this on »
{Pinterest}
6 Comments »

6 Responses to “...men at det er en nyttig ting, kan ingen komme fra!”

mimouna sa...

Nydelig teppe! Men det ser ut til at du har tapt kampen om eierskaper. ;)

God søndag!

-Anette- sa...

Så fint det vart. Eg skjønnar godt at den vesle sjarmøren har lagt sin elsk på dette teppet :) Ha ein forstsatt fin søndag!

amylin sa...

Utrolig nydleig teppe, og jeg hadde definitivt latt det bli i sofaen.

Anonym sa...

For et nydelig teppe! Og Milo er bra skjønn han også :)

Margrethe sa...

Vakkert! Kjøper gjerne mønster om det kommer!

Margrethe sa...

Vakkert! Kjøper gjerne mønster om det kommer!