Stadig fletter

torsdag, desember 07, 2006


Som et tidigere innlegg her sa, så er ett av mine nye prosjekter en flettejakke.
Er kommet rimelig godt i gang med denne, og er så og si ferdig med bakstykket (mangler 2 cm)
Fryktelig tålmodighetsarbeid med fletter på pinne nr 2,5 og babyull. Men det går fremover, og jeg får trøste meg med at det blir finest slik
Faktisk er det litt herlig å strikke etter mønster. Er en stund siden det nå, synes det er nett flott. Mønsteret er fra Sandnes.
Denne jakken har jeg som mål å bli ferdig med før neste eksamensbølge; med andre ord er det et relativt langtidsprosjekt. Men har bestemt meg for at det ikke skal bli en UFO, tross at den skal fores...
Kjedet meg nemlig litt i en fysikktime tidligere i uken og tegnet da en jakke som det klør i fingrene etter å starte på...

As earlier mentioned on this blog, my newest project is a cardigan with cables. Quite happy with the progress so far, pretty muh done with the back (about 2 cm left)
I have to say though, it is most definitely work for the patient one- what with needles size 2,5 and thin baby wool. But then again, the outcome will be soo muh prettyier than woth thicker needles. So all in all it's all good. Have to say though, it is pretty nice to be following a pattern for once!
The goal I've set for myself for this one, is to be done before the next wve of exams kicks in. In other words- it's not my frst priority project.
Earlier this week, I was bored to death in physics (yeah, yeah) and found myself making these pretty litrtle drawnings of a cardigan. And a very exclusive at that one. My fingers are itching and can't wait to start on this project!

share this on »
{Pinterest}
legg igjen en kommentar »