Brunt eventyr

mandag, juni 16, 2008


Av og til skjer det tilfeldige sammentreff. Og denne jakken er et eksempel på dette.

Torsdag kjørte jeg målløst rundt, og endte mysterisk nok opp på en garnbutikk. og jeg kom selvfølgelig ikke tomhendt ut av denne garnbutikken. nei, med meg var en pose med herligheter, blant annet to nøster brun Faerytale. Mykeste mykhet.
Slutt på målløs kjøring- rett hjem hvor pinnene ventet på et nytt prosjekt. Jeg strikket og strikket, helt til jeg skulle treffe en venninne på kino.

Etter filmen spør hun meg- Du har vel tilfeldigvis ikke noe brunt babytøy liggende?
Joda. Jeg forteller henne om mitt nystartede prosjekt. og lover å være ferdig til vi treffes igjen på mandag.
Hadde det ikke vært for at jeg gikk tom for garn på fredag, med 7 cm igjen av siste erme, så ville den vært ferdig på fredag. Istedet ble det ny kjøretur etter mer garn i dag. To lange sidesømmer, og to rosa perlemorsknapper. Ferdig jakke!

Jakken, som lille Linnea er den heldige mottaker av, er strikket av 110 g Faerytale fra Du Store Alpakka, strikket i dobbel tråd på pinne nr 6. Begynte ved ene ermet, sluttet ved det andre.. Rillestrikk hele veien. Jakken ble fluffy, myk, varm og rett og slett bare herlig. Og vil nok passe lille Linnea til hun er nærmere 6 mnd.

share this on »
{Pinterest}
1 Comment »

One Response to “Brunt eventyr”

Anonym sa...

Nydelig jakke, og wow for ett tempo. imponert..

Ønsker deg en herlig og kreativ helg..