Tvil aldri på en sommerfugl :)

søndag, juni 08, 2008

Jeg har visst blitt tagget igjen. Og denne gang av min kjære kusine.
Og når hun i tillegg skiver på bloggen sin at hun tviler på at jeg tar utfordringen, ja da må den jo taes.

På side 123 i nærmeste bok, Langsman's Medical Embryology står det følgende:

The neurocranium is most conveniently divided into two portions: (a) the membranous part, consisting of flat bones, which surround the brain as a vault, and (b) the cartilaginous part, or chondrocranium, which forms bones of the base of the skull.
The membranous portion of the skull is derived from neural crest and paraxial mesoderm as indicated in figure 9.3. Mesenchyme from thesetwo sources invest the brain and undegoes membranous ossification.

Embryologi er forsåvidt meget interessant. Men det er nok et fag jeg er glad jeg har sommerfeie fra!

Så der, Ellinor! Det hadde du ikke trodd? Man tar seg da tid til sånne viktige ting :)

share this on »
{Pinterest}
1 Comment »

One Response to “Tvil aldri på en sommerfugl :)”

Engeline sa...

Haha!Visste jeg ikke at en alltid kan stole på sommerfugler av vår slekt! Ikke at jeg skjønte spesielt mye av det der, men det var artig! Og min respekt for deg øker for hver gang du snakker medisin. Jeg er full av nesegrus beundring.