Knappestifter

mandag, januar 19, 2009


Når man sitter lenge på et rom, så legger man merke til ting som er feil.
Vel. Marihøne-tegnestiftene passet definitivt ikke inn på den nye korktavlen min. Og etter å ha sett på de en hel dag (innimellom aktiv lesing, så klart), ble de etterhvert et irritasjonsmoment.
Under middagspausen slo det meg og jeg fikk en perfekt ide.
Ideen innebar en liten tur på butikken for å kjøpe superlim og tegnestifter.

Vel hjemme ble de fargerike tegnestiftene skrellet, og igjen var gullfargede stifter.
Så gikk jeg igjennom knappeglasset mitt, og sorterte ut noen perlemorsknapper, noen lyseblå og noen mørkebrune.

Selve limingsprossessen gikk ikke helt smertefritt for seg. Fingre ble limt sammen og når en venn atpåtil skulle snakke med meg på Skype samtidig, ja da er det vel ikke til å unngå at en finger henger fast i tastaturet?
Tastaturet er heldigvis like fint- polsk neglelakkfjerner gjør underverker. Ikke vet jeg hva som er i den, og ikke tror jeg at jeg vil vite det, heller.

Resultatet, via noen forsinkende omveier, er i hvertfall en håndfull nye tegnestifter til oppslagstavlen min. Og selv er jeg knallfornøyd med mitt kreative selv!

Så gjenstår det bare å se hva som blir morgendagens irritasjonsmoment.

share this on »
{Pinterest}
6 Comments »

6 Responses to “Knappestifter”

Anonym sa...

Det der var lurt, de ble skikkelig stilige!

Anonym sa...

Stilige!!!
Så kreativ du er!!!

Beate sa...

Du er et oppkomme av kreative løsninger :)

Marte sa...

Stilige stifter, en god idé! Kan tenke meg at polsk neglelakkfjerner er noe i nærheten av ungarsk neglelakkfjerner, som jeg har stående... Den inneholder garantert noen uhumskheter, ja...

Anonym sa...

Så fine knappestifter! Det er så fint å se hvordan du får selv de minste og egentlig ganske kjedelige ting til å bli som små smykker i hverdagen.

Ida sa...

Kjempe god ide!!!