Piken med fyrstikkene

tirsdag, november 17, 2009

page

Det har vært stille dager her på bloggen i det siste, noe som skyldes at jeg har vært på tur. Københavnhelgen (hvor genserene ble en stor suksess!) ble avløst med en spontanuke i Bergen. Men nå er jeg altså på plass i Polen igjen.

Innimellom blir jeg grepet av kreative innfall, gjerne som en konsekvens av sene nattetimer på verdsveven.
Et par dager etter kom det en stor pakke med tapetprøver fra Tyskland.
Den opprinnelige planen er foreløpig satt på vent men en ny plan ble til på flyet til Bergen. I Bergen fant jeg fyrstikkesker og resten gikk av seg selv.

Resultatet av et par timer med måling, klipping og liming resulterte i en drøss med nypyntede fyrstikkesker. Og resutatet ble betraktelig bedre enn jeg hadde våget å håpe på. Fabelaktig!



Siden jeg strengt talt ikke har bruk for så mange fyrstikkesker, og det er begrenset hvor mange fyrstikker bestemoren som har alt trenger, så har jeg lagt noen av dem for salg i den nyåpnede Eplabutikken . Kanskje du har en bestemor som har alt?

Jeg må også få takke for de kjekke kommentarene til forrige innlegg. For å svare på spørsmålene; så er det prikkete stoffet kjøpt her . Butikken er proppfull av flotte stoffer, treknapper og bånd. Så du er herved advart. Det kan være vanskelig å begrense seg :)
Og til dere som lurer på hva flashcards er, så er det små kort (typ A5) med kortfattet informasjon om forskjellig. I dette tilfelle om luftveissykdommer. Med andre ord er det en genial måte å bøte på en medisinstudents dårlige samvittighet når mordvåpenbøkene ikke får være med i bagen.

Ønsker deg en herlig uke!

share this on »
{Pinterest}
4 Comments »

4 Responses to “Piken med fyrstikkene”

siwi sa...

oj de ble jo kjempefine! Så lurt og pynte fyrstikkesken litt da.

Bella sa...

å nei, den linken skulle jeg aldri trykka på... pokker.. heheh!!
Der var det masse fint!

Fyrstikkeskene var kule! Gjør seg litt bedre ved peisen enn en kjedelig vanlig eske med trær på (eller hva det nå er for motiv på dem)

Forresten! Har du vært innom BB-bygget i høst når du var hjemmom en gang? Jeg så en dag en som lignet så utrolig på deg skjønner du:)

Ha en fin uke!

Hanne sa...

For en kjempe god ide. De ble jo kjempe fine :) Mye finere å ha slike slengende rundt enn de orginale fyrstikkeskene :)

nragnhild sa...

Så lurt å bruke tapet-prøver! :)

Har forresten funnet ut at de første kalendergavene mine blir bereiste - først har de reist fra Polen til Norge, nå skal de fire første jammen til Polen igjen for å åpnes, før de nok en gang drar til Norge!