For siste gang

tirsdag, juni 18, 2013



De som har fulgt med på bloggen min de siste årene har nok blitt godt kjent med denne damen.
Hun står så fint i parken ved siden av universitetet og er byens mest tålmodige fotomodell.

Hennes siste oppdrag for meg ble å vise frem sjalet som mamma fikk i en ganske forsinket bursdagsgave. Mønsteret er Hitchiker og er strikket i 100% fantastisk kasjmir fra Old Maiden Aunt. Garnet er det samme som i stripejakken i innlegget under, men jeg synes fargen blelitt for uryddig for sjalstrikk. En sen nattetime, som jeg egentlig burde brukt i psykiatriens verden, ble brukt til å hespe opp garnet og farge det i en deilig grønnblå farge ved hjep av eddik og konditorfarge.

jeg hadde 50 gram garn og det holdt til 38 tagger på pinne nr 3,5. Mamma ble veldig glad for sjalet sitt og det ryktes om at det er flittig brukt den siste uken.

Her pakkes det og om få dager forlater jeg denne byen for godt. Er veldig klar for å flytte hjem til fineste Bergen!



share this on »
{Pinterest}
2 Comments »

2 Responses to “For siste gang”

Line Kristine sa...

Nydelig farge på et flott sjal. Skjønner godt at dette falt i smak, ja :)

Elisabeth sa...

Nydelig sjal på fineste modellen. Må bli litt vemodig å flytte fra henne da :)