Blonder med traumer

tirsdag, februar 17, 2009

For omlag et år siden, kom jeg over dette mønsteret og avgjørelsen var tatt- denne måtte strikkes!
Mønster ble bestilt, og to uker senere var jeg i gang med den første kappen. Den var fort unnagjort, men nr to drøyde litt.
På reisen til København i slutten av april i fjor, ble pinner, oppskrift og garn pakket med og 5 cm ble unnagjort på togtur/flyreise.
Videre ble den med som pausestrikk i vesken. Med andre ord forsvant den sammen med vesken en klar aprilkveld på Rådhuspladsen.



Det tok lang tid, flere måneder, før jeg bestemte meg for å gjenoppta prosjektet. Der jeg bestilte mønsteret fra første gangen, var utsolgt. De fleste andre steder krevde både 10 og 20 dollar for å sende til Polen.
Men etter mye leting, fant jeg omsider det jeg lette etter.
Og da jeg reiste til Trondheim for tre uker siden, ble garn, pinner og mønster nok en gang med. Denne gang forsvant de ikke på veien, og både kappen og hetten ble ferdig!


Kappen er strikket i naturfarget babyull fra Dale, og det gikk med nærmere 250 gram på pinne nr 4. Lukkemekanismen er en knapp i fronten. Jeg kunne nok ha klart meg uten mønsteret for kappe 2 og hetten, men når man ikke leser gjennom oppskriften på forhånd og i tillegg er usikker på monteringen, var det likegreit å kjøpe nytt. At mønsteret tilslutt ble dobbelt så dyrt som garnet, det snakker vi ikke så høyt om. Mønsteret er one-size, men vil nok passe fra nyfødt til i hvertfall 12 mnd. Hetten er god, det samme er skulderfellingene.

Jeg er kjempefornøyd med resultatet (tross skjeve bilder) og synes selv den er nydelig, selv om den bringer tilbake minnet om identitetskrisen i København. Men det gjør den bare mer spesiell :)

share this on »
{Pinterest}
16 Comments »

16 Responses to “Blonder med traumer”

Jorun sa...

Nydelig!!

Anonym sa...

Denne var nydelig!
Mye flott du lager, ha en fortsatt fin uke.

Kelsina sa...

Den er jo bare helt nydelig!!

Anonym sa...

Flott kappe! :o)

Anonym sa...

Så bedårande vacker!

Anonym sa...

Det er noe av det lekreste lekre eg har sett på lenge! Yndig og nydelig! Kooos deg og ha en herlig kveld

Klem&Kos Vibbedille

Irene sa...

Nydelig!

Linn sa...

denne her er bare nydelig. for en flott jobb du har gjort paa denne!

Anonym sa...

Så vacker! :-)

Anonym sa...

Kjempenydelig :)

Hønehuset sa...

Så utrolig nydelig!

Anonym sa...

WOW - dette er det nydeligste jeg har sett på all den tid!!!!
Fyttikatta *elsk elsk*
Denne skal jeg ha hvis jeg får en jente engang! Gosj! Hatten av for deg!

Anonym sa...

Ingenting annet å si enn lekker, så det var godt at du fikk tak i mønsteret igjen.

Anonym sa...

Å, så nydelig den ble !
VAKKER !!

Annakin sa...

Åh så fin! Jättesöt!

Anonym sa...

Noe så vakkert! Kjempefint håndarbeide. :)