Et Nummer i Rekken

søndag, juli 12, 2015

Etterhvert som årene går har det blitt et par heldresser. Fellesnevneren for dem alle er at de er stripete. Den minste til nyfødt, den største til 2-meter mann.

Her er nok et eksemplar av heldressen. Denne er strikket i tynn ull fra Pickles og noe enda tynnere ull fra Malsen og Mor. Et restegarnsprosjekt som ble akkurat det. For en gangs skyld trengte jeg ikke å supplere med mer garn for å få den ferdig. Kryss i taket og jubel!

Dressen er i str 6-12 mnd og er lett og luftig. Knappene er lyserosa med søte små blomster og klippekantene skjules av lyserosa heklabånd. Endelig fikk jeg brukt spolen med bånd som jeg har spart på så lenge.
Dressen er strikket ekstra lang på ribbekantene, de er dessutten strikket i dobbelt garn for å gjøre dem hakket mer stødige. Ingenting er mer irriterende en flagrende ermekanter.



share this on »
{Pinterest}
5 Comments »

5 Responses to “Et Nummer i Rekken”

Monstermønster sa...

Fin heldress! Nydelig bånd på innsiden.

Line Kristine sa...

Kjempefin dress! Jeg kjenner meg igjen. Noen ting blir det til at man strikker mange av :)

Elisabeth sa...

Sukkersøt dress. Jeg har også en del dresser på samvittigheten, de er jo så greie å gi bort i gave :)

LindaE sa...

Nydeleg!

AnnetteK sa...

Så nydelig!!