Sokkegenseren

tirsdag, februar 24, 2009

Av og til hender det at ting ikke går helt etter planen. Som da jeg var hjemme i Bergen for noen uker siden. Irenesol var i byen, og når Dyveke og Kiwa innkalte troppene, ja da er det klart man møter opp.

Strikkeplanen min var et par sokker, siden jeg hadde glemt alt om hvor inderlig jeg hatet pappasokk nr 2. Garn og ny pinne ble kjøpt på veien, og jeg gjorde regning med å få fremgangsmetoden frem fra hukommelsen.

Vel. Hvordan var det nå det var med dette maskeantallet?
Lang historie kort- det ble ingen sokker, men heller en babygenser.

Genseren er strikket av 84 gram Kaffe Fassett fra Regia på pinne nr 2,5 , og er definitivt strikket etter "veien blir til mens man går"- prinsippet. Knappen er nok et Fretex funn.

Strikket riller frem og tilbake opp til det var tid for ermefelling. Satt ermene innpå og strikket rundt med felling. Det at den er åpne i ryggen, gir den en lett A-fasong.
Genseren kan brukes på begge sider, men jeg tror jeg liker den best slik, med knappen i nakken.
Mål er tatt, og størrelsesmessig er det snakk om ca 1-3 mnd.

De resterende 14 gram skal bli sokker, det er i hvertfall planen.

share this on »
{Pinterest}
8 Comments »

8 Responses to “Sokkegenseren”

AnitaK sa...

Kjempefin genser, du er superflink som bare kan strikke så fine ting "rett ut fra luften". Ha en fin dag :)

Hanne sa...

Nydelig genser!

Jeg har selv liggende et mangefarget garn for pinne nr 2,5. Jeg hadde håpet at min mor ville strikke sokker av det, men hun strikker ikke med så tynt garn. Kanskje jeg skal lage babygenser i stedet? God ide!

Ha en fin dag!

Kelsina sa...

Flott genser. Hyggelig å se noe annet enn pasteller til baby. Imponert over at du strikker sånn på "fri hånd".

Irene sa...

utrolig imponert !

Anonym sa...

Nydelig babyjakke du har strikket.

Beate sa...

Genseren ble kjempe fin! :)

Anonym sa...

Se der ja! Den ble jo skikkelig fin da!! Men det ble de rareste sokkene jeg har sett! ;)

Anonym sa...

Å så nydelig genser.Flotte farger på garnet.