Kjole med venner

fredag, februar 27, 2009

Det å feste noen knapper tar sannelig tid.
Denne kjolen ble strikket i en fei forrige helg. Jeg var litt skeptisk i begynnelsen i og med at det var bomullsgarn jeg hadde lagt frem. Men HW-pinnene gjorde tydeligvis underverker- for det hele gikk uten nevneverdige plager. Og sånt kan man like.

Jeg tok utgangspunkt i Anouk , men siden jeg ville ha den tilnærmet ensfarget, riller fremfor perlestrikk og hadde lite garn, så ble det gjort en hel del endringer. Men jeg er ganske fornøyd med utfallet likevel. Den kan fremdeles vokse med barnet, og det er jo ganske praktisk.

Det gikk med rett under 100g bomull Sport fra Gjesdal i en blå-turkis farge på pinne nr 3,5. Garnet fikk jeg fra Margrotte i januar. Sidestroppene er strikket av Mor Aase bomull i rødt fra julekalenderen til Kamelia, mens knappene var i knappeposen fra dyveke.
Med andre ord er det mange som har bidratt til denne kjolen, og det er jo hyggelig.

Ha en flott fredagskveld!

share this on »
{Pinterest}
8 Comments »

8 Responses to “Kjole med venner”

Anonym sa...

Det var en herlig kjole :) God helg!

Gurimalla! sa...

Så søt! Flott genser under også.

Anonym sa...

Så flott kjole du har strikket! Nydelig fargevalg.

gURo sa...

Kjempe fin kjole, så enkel og likevel så lekker:)

Beate sa...

Kjempe søt kjole :)

Hobbymegher sa...

Så nydelig denne ble!!
Herlig!

Inger sa...

For en herlig liten kjole!

Husfruen sa...

For en søt kjole