Langdryge striper

fredag, mai 22, 2009

Jeg er nok en mester i å utsette ting. Og da sier det seg selv at den minste ting utgjør det største hinder. Og det fikk definitivt denne jakken oppleve.
Påbegynt for lenge, lenge siden og tiltenkt en bestemt liten jente. Jeg velger å ikke tenke på det faktum at denne lille jenten i disse dager blir storesøster. Til en gutt.

Joda. Ting tar som kjent tid. Grunnen til at ting tok tid denne gangen var delt mellom 1) uendelig mange kjedelige rettmasker og 2)post-it lappen med masketallene som var ulokaliserbar. Og man gidder i hvertfall ikke telle seg frem til hvor mange masker som skal legges opp til ermet? Hå neida.
Har jeg ikke strikket denne før? Joda. Har jeg lært? Tydeligvis ikke!

Sparket bak kom da jeg var i Bergen sist. Da tok jeg nemlig turen innom Knappehuset for å kjøpe knapper til jakken (som om jeg ikke hadde det fra før? ).
Ikke hadde jeg jakken med, og ikke visste jeg hvor mange knapper jeg ville ha i den. Men knapper klarte jeg å kjøpe. 5 forskjellige alternativer. I tillegg til noen til en Mariusbody jeg nok realistisk sett aldri kommer til å strikke (men det var en fin tanke. Dessuten kostet de røde knappene bare 2 kr stykket!)

Det tok ikke stort mer enn en kveld å få den ferdig. Litt mer om man teller trådfesting, knappeisying og halskantpåstrikking.
Den er strikket på pinne nr 2,5 og 124 gram babyull i rosa og brunt fra Dale kan strykes fra garnlageret.

Da jeg dampet jakken var jeg full av nytt mot. Så matchende bukse er allerede på pinnene. Tør ikke tenke på når den blir ferdig...

Ha en strålende flott helg!

share this on »
{Pinterest}
12 Comments »

12 Responses to “Langdryge striper”

wigdis sa...

Nydelig jakke du har strikket og den dressen du henviser til var helt super.
Ble litt betatt av historien din om Nalle jeg og det var nesten så jeg fikk en tåre i øyekroken ved tanken om at de skal skilles, snufs.
Ha en fin helg.

Tutten sa...

Nydelig jakke og flotte knapper.Det er kjekt å bli ferdig med ting som har lagt lenge :) Har noen prosjekter som ligger og roper på meg(hi-hi)

Mammamiia sa...

SÅ søte knapper du fikk tag i da :) Og de matchet jakken så bra! Jakken ble flott!! Hm... kanskje det blir en slik en på meg og??
Ha en flott helg! :)

Elins Strikkeri sa...

Kjempeflott jakke med søte knapper, om det tok tid før den vart ferdig så blei no resultatet fint:)

Cloudberry sa...

Kjempefin jakke, og knappene er jo bare så søte!

Ha ei finhelg!

Spurven sa...

Jakken er så fin! Om det tok litt tid, ble resultatet kjempeflott.

Eg forstår godt hvordan du har det med de uferdige tingene - bare sjekk adressen min... Hos meg er det masse uferdig, inkludert ting fra mine(!) unger var små. Da er det bare å gjøre kort prosess - kast de gamle gnag-sårene..:-) I går kastet jeg eeen, bare en. Så eg skjønner godt.

Du får ha en fin helg!

Charlotte sa...

Jakken ble i allefall veldig fin, men jeg må si jeg gapskrattet en del ganger mens jeg lest innlegget her nå.. Veldig morsomt! Jeg har jo laget barselgaver som tok så lang tid at jeg har brukt dem til min egen sønn som ble født 2-3 år etterpå...

vibbedille sa...

ÅÅ den var skikkelig søt, og knappene var knall!

Koos deg og ha en herlig helg!

Klem Vibbedille :)

Guro sa...

Gratulerer med ferdig UFO!

Og ja: Det er et forferdelig kjedelig strikketøy.

Hilsen Hespetre, som også har hatt en versjon av denne jakka som UFO. Lenge.

Anonym sa...

Kjempeflotte striper da! Du er flink! Kommer du hjem snart nå da?

medina sa...

Så fin den jakken ble i de fargene. Jeg holder på med samme jakken i to blåfarger.

Siddis back home sa...

Så mye flott du lager. Jeg lurer på om det er samme babyjakke som jeg holder på med, ja den er dryg, mønster fant jeg på garnstudio. Ha en fin uke...