Flettejakke light

onsdag, juli 15, 2009

Jeg er fremdeles ingen storstrikker for tiden, men det går da på fram.
Jeg har begynt å jobbe igjen og kjenner det er litt godt å være i rutine igjen.
Forrige tirsdag var jeg på Askøy og To Damer. Jeg skulle være lur og tok ikke med meg noe annet enn pinneingenting sokkene med det håp om at jeg kanskje skulle få ferdig sokk nr 2. Men dengang ei.

For May har mye garn. Og mye fint garn. Så da gikk det som det åtte gå og jeg reiste hjem med to nye jakkeprosjekt, hvorav det ene ble påbegynt en halvtimes tid etter ankomst.

Resultatet av det første prosjektet ble denne jakken med fletter. Oppskiften har jeg funnet her, men den hadde jeg jo selvfølgelig ikke med til May. Så da ble det improvisering på høyt plan. Jakken var lettstrikket og det gik fort i svingene. Da jeg kom hjem gjenstod nemlig bare ermene og raglanfellingen. Knappene fant jeg på Knappehuset på torsdagen og dermed ble jakken helt ferdig. Og nok en gang er det underlig hvor lang tid blokke-blogge prossessen tar...

Det gikk med to og et halvt nøste Merino Extra Fine fra Drops i naturhvitt på pinne nr 4 og fem søte hjerteknapper i tre. Størrelsesmessig ble den ca 6-9 mnd og kjempemyk.

Jeg er veldig enig med de som synes garnet egner seg flott til flettestrikking og har tenkt til å bruke restegarnet til et nytt fletteprosjekt. Men før det kan bli ferdig trenger jeg et nøste til... And here we go again...

Håper du har en flott onsdag. Nå skal jeg straks på jobb.

share this on »
{Pinterest}
7 Comments »

7 Responses to “Flettejakke light”

Rigmor sa...

denne jakken var utrolig fin!!! takk for linken!
Å så er det utrolig godt å høre at jeg ikke er alene å ikke kunne motstå fristelser!

Hanne sa...

Nydelig jakke! Hvilken dag som helst nå får jeg et nytt lite tantebarn - kanskje dette er anledningen til å lære seg flettestrikk?

Kicki sa...

Ferdig allerede? Og så fin som den ble da!! Hmm, jeg har visst litt Merino liggende, mulig jeg hermer :-)

Margrethe sa...

Kjempenydelig jakke!

lise sa...

For en supersøt jakke, og du er usedvanlig kjapp til å ikke være helt i strikkemodus.. Smitt meg, smitt meg!

Irene sa...

Det var kjapt, du!! Og steike, kor flott den var. Takk for link til oppskrift.

Monstermønster sa...

Lekker jakke, og takk for link!