Liten i Lilla

søndag, juli 19, 2009

Det er stadig pinneaktivitet. Nå er et drøyt nøste lilla Daletta blitt til en liten topp.
Mønsteret er Autumn Leaves fra Ravelry og jeg likte spesielt godt bladmønsteret i toppen.
Egentlig tenkte jeg å forlenge ermene, men jeg gikk lei og felte av før jeg kom så langt. Så da ble det en liten topp.

Pinne nr 3 og 65 gram garn gav en liten vest i størrelse nyfødt. Lillafargen er noe spesiell og det å finne passende knapper var ikke bare enkelt. Lilla knapper er i det hele tatt ikke det letteste å oppdrive.
Resultatet ble derfor tre små irrgrønne knapper.

Mønsteret var helt greit, men jeg kommer nok ikke til å strikke den en gang til. Med mindre jeg glemmer hvor kjedelig det er å strikke glattstrikk frem og tilbake i det uendelige.

share this on »
{Pinterest}
8 Comments »

8 Responses to “Liten i Lilla”

-Anette- sa...

Denne var nydeleg =)

Beate sa...

Så fin den ble!

Frk.Badegakk sa...

Mulig den var kjedelig å strikke, men den ble helskjønn da!=D

Hanne sa...

Kjempe fin topp :D

Margrethe sa...

Jeg vil anbefale deg knappeshopping på Etsy, der finner du mye søtt som passer :) Jeg er forresten veldig glad for at du er så glad i å strikke søte babyjakker - det er perfekt inspirasjon for kommende tanter.

Marit Johanne sa...

Så nydelig! Enig i at bladmønsteret øverst var veldig fint. Også enig i at det er kjedelig å strikke glattsrikk frem og tilbake.
Den hvite flettejakka var også nydelig.

sissel sa...

Så utrolig nyyyydelig.
Får en til å ønske at en hadde en liten frøken å strikke til

Ha ei flott uke:)

Elisabeth sa...

Veldig fin topp i ministørrelse ;) Synes de grønne knappene gjorde seg godt mot det lilla.