Verdens treigeste tante

fredag, oktober 23, 2009

032

Jepp, det er meg.
For omtrent samtidig som det første tantegullet ble født begynte jeg på dette teppet. Og det er nesten to år siden.

Jeg kom så langt som å sy sammen ruter til remser. Men da jeg skulle sy sammen remser til teppe oppdaget jeg at det hadde blitt kluss med rutesammensetningen. Det var rett og slett klin umulig å forhindre to like ruter ved siden av hverandre. Og det funker jo ikke.

Her forleden fant jeg frem igjen remsene for å gi det hele et nytt forsøk. To remser ble sprettet opp og satt sammen på ny. Mye frem og tilbake, opp og ned og i det hele tatt. Men jommen sa jeg smør. Det gikk.
015

Da var det bare å smi mens jernet var varmt og se til at teppet ble ferdig. Tantegullet er en kosejente av dimensjoner og har en forkjærlighet for det myke element. Da er det klart at tanteteppet må være mykere enn mykest. Til baksiden valgte jeg derfor myk velour og et lag platevatt i midten. For å forhindre at baksiden ble trist og kjedelig er den overstrødd med små rosa sommerfugler og jammen ble det ikke en M for Melis.
Sommerfuglene fikk også være med på lappesiden og der var de hyggelige og landet i alle skjøtene.
006

Du husket kanskje at jeg på sensommeren kjøpte meter på meter med bånd? Vel, nå er i hvertfall halvparten brukt og jeg er kjempefornøyd med resultatet.

Med Tante Sin- merke fra Margrethe ble teppet helt ferdig. Kjempesøtt, mykt og absolutt et tantegull verdig. Så får jeg håpe at hun tilgir verdens treigeste tante, nesten to år på etterskudd.

026027


Ha en strålende flott helg!

share this on »
{Pinterest}
6 Comments »

6 Responses to “Verdens treigeste tante”

Hanne sa...

Nydelig teppe :D det var virkelig lekkert :) Tenker nok at tanteungen blir fornøyd jeg, bedre sent enn aldri vet du :) Ønsker deg ei riktig god helg :)

Margrethe sa...

Nydelig! Og fine lappen! Jeg vil også lage sånne fine ting!

Elisabeth sa...

Så utrolig søtt og fint teppe! Gjorde ingenting at det ble forsinket når det ble så bra. God idé med bånd og sommerfugler, det ga et helt unikt teppe :)

chocolatehead sa...

Så fint teppe, skikkelig sukkersøtt! Er helt sikker på at tantebarnet syns det var verdt å vente på :)

Ønsker deg en fortsatt fin kveld :)

Vibekes lille ullne sa...

Hun tilgir nok tanta si, når hun får så fint teppe! Godt med alt som blir ferdig til slutt! :)

Nattfiol sa...

Så flott teppe!

Ting kan fort ta tid.Men gledene over resultatet er ikke mindre når den tid kommer at prosjektene blir ferdige.

Så flott å se at "tante sin" merkelappene er i bruk av flere.