Shades of Grey

lørdag, oktober 03, 2009

010
Jeg jobber for tiden aktivt med å redusere antall påbegynte prosjekter.
I går var det den o så kjedelige kjolen som stod for tur. Kjolen ble påbegynt en gang i sommer og fikk være med til Hellas fo å bli ferdig. Og der hadde den nok også blitt ferdig. Hadde det ikke bare vært for at jeg i et korttenkt øyeblikk tenkte at det var nok å ta ett nøste med på tur.
Timene på Gardermoen forsvant fort de, det gjorde garnet også. Veldig fort.

Da jeg så kom hjem var det fremdeles ørti pørti masker og et stk to-tredjedels ferdig kjole.
006

Oppskriften på å gjøre slikt ferdig er som følger:
1) man finner frem et glass vin
2) sitter seg godt til rette i sofaen med noe kjekt på TV. I mitt tilfelle snakker vi Greys og Bones.
3)man sukker tungt og strikker
4)og strikker litt til
5)tror man har strikket langt nok så man feller av.
6)innser at man ikke har strikket langt nok og må tenke kreativt
7) legger opp ørti pørti masker og strikker glattstrikk til det nesten er slutt for garn
8) strikker riller og feller av når det er noen meter igjen
9) syr på den nystikkede biten rett under den for korte kanten.

Og vips bom bang- et stk ferdig kjole.

008
Kjolen er godt inspirert av Elvirakjolen. Husket jeg at jeg hadde kjøpt mønsteret? Nei.
Dermed ble det noen gode Torafiseringer underveis. Sånn som maskeantall, antall hull i hullraden og ikke minst, full lengde. Men den ble da gresselig fin likevel?
Det synes i hvertfall jeg,

Hver eneste meter av de 150 grammene koksgrå Mini Alpakka ble brukt og kjolen er sånn ca 12 mnd i kjolestr. Som tunika kan den nok passe i flere år.
De tre lyse turkise perlemorknappene i ryggen er fra knappekuppet mitt på Panduro og båndet er fra de dagene Donna Design fremdeles var i drift.

009

Selv er jeg kjempefornøyd med resultatet, selv om det var en uendelig lag reise for å komme hit. Jeg har en spesifikk liten mottaker i tankene. Så gjestår det å se hvem sitt juletre den dukker opp under :)

Mariusrapport: Ligger nå til tørk. Alle trådene er festet men jg er langt i fra full av begeistring.
Mer om det neste gang.
Until then- Tudelu

share this on »
{Pinterest}
8 Comments »

8 Responses to “Shades of Grey”

Habitata sa...

Kjempefint kjole det der! Tenker det er en heldig liten mottaker som kan kose seg med den fremover! Mye gjenkjennelse her over beskrivelsen din.

Mona sa...

Synes den ble kjempesøt jeg.

Strikkelaura sa...

Kjempe søt, liker bloggen din godt! Du lager utrolig mye fint. Imponert over alt du klarer å produsere, samt å studere.
Jeg har nesten ikke tid til å strikke lengre, prøver så godt jeg kan.
Blir inspirert av å være her.

God lørdag :)

Wenche/chawo sa...

Nydelig kjole,du har strikket.

Villblomsten sa...

Kjempeflott kjole :-)

Elisabeth sa...

Vet du hva, dette må være den fineste kjolen jeg har sett på lenge! Elviraoppskrift har jeg også, men den er på langt nær så skjønn som denne. Tror at utslaget ble den ekstra kanten du har strikket på nede, og så det faktum at du har brukt en farge som koksgrå på en liten, søt kjole! Kan nok komme til å bli mektig inspirert av denne med tid og stunder. I`ll let you know :)

amylin sa...

Så fin kjole!

9na sa...

Herlig! Den ble jo kjempefin da! Skulle ønske jeg hadde en liten jente den kunne passe til...