Transeuropiske babyteppe

fredag, oktober 09, 2009

012

Når man skal tilbringe mange mange timer i en bil er det viktig at man er sikker på at man har underholdning hele veien. Hvis ikke kan det fort bli kjedelig. Og det er jo ikke ønskelig. Spesielt siden man er stuck i en bil likevel.

Like før vi skulle dra slo det meg at Tantegullteppet som jeg strikket til lille S i grunn er genial bilstrikk. Dermed var det avgjort og garn ble handlet inn.

014

Teppet ble påbegynt på Voss og så ble det strikket jevn og trutt til vi kom til Sandefjord. I Sverige var det min tur til å kjøre men i Tyskland vokste teppet. Rett utenfor Warszawa ble midtseksjonen ferdig, omtrent samtidig som det ble for mørkt til å strikke med mørkt garn.
Så da fikk opplukkingen av masker vente.

Vel fremme i B-stok ble en hel haug med masker plukket opp og etter en del pinner ble enda flere masker felt av. Teppet ble blokket til 95x95 cm og veier 200 gram.

006003

Teppet er strikket på pinne nr 4,5 i mørkebrun og pudderblå babyull fra Dale og er rett og slett ganske fantastisk.

Teppet er nå på vei i posten. Det skal til Norge og varme en liten gutt som blir født når oktober nærmer seg november.

Til slutt må jeg si tusen takk for alle de kjempekjekke kommentarene på heldressen. Det varmer like mye som dressen gjør :)

Ha en strålende flott fredag. Her skinner solen og det ser ut til å bli en bra helg.

share this on »
{Pinterest}
11 Comments »

11 Responses to “Transeuropiske babyteppe”

mimouna sa...

Så fint det teppet ble! Og så oppdaget jeg plutselig (litt treig ja) at heldressen din var til DEG! Tøft!

Ida sa...

pent teppe.

Hilde sa...

Kjempefint teppe! Blir nok godt å ha for den lille som skal varme seg på det. Ha en fin helg!
Hilde

Hanne sa...

Nydelig teppe, alldeles nydelig. Utrolig fine farger du har brukt :)

duBedåre sa...

Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen: Verdens søteste teppe!! Kan nesten ikke vente med å prøve på et selv... Bare det at jeg kan vente, MÅ vente, har så mange ting på pinnene nå at det nesten går rundt! PuH! Lykkelige inspirasjon...

Elisabeth sa...

Nei, noe så aldeles nydelig! Ser virkelig hvor vakkert dette teppet er nå i disse fargene. Fikk ikke øynene helt opp for det i rosa selv om det også ble fint. Dette her er nemlig bare lekkert!

nragnhild sa...

Så fint teppe! :) Og for ikke å snakke om heldressen! Jeg er imponert!
God helg! :)

Anette sa...

Nydelige farger, skikkelig fint!! Syns bloggen din er bare helt herlig, med fantastiske strikkeprosjekter og fantastiske skildringer av prosessen underveis :-) Jeg har nå lest mange av innleggene dine høyt for mannen min, så han ser hvor fantastisk bra en blogg kan være :-)

Tireb sa...

Nydelig teppe(r) du har laget!

Stine sa...

Kjempeflott teppe. Det blir et heldig lite gull som får det!

Galadriel sa...

Veldig vakkert babyteppe!