Lille Larven Aldrimett

mandag, oktober 19, 2009

005

Vesken min er alltid full av ting når jeg skal på skolen.
Labfrakk, sko, matpakke, bøker, penner, stetoskop og i det hele tatt er i et evig kaos og jeg er godt lei av å ikke finne det jeg leter etter.

For å få litt bukt med kaoset har jeg i dag sydd en pose til stetoskop og annet utstyr. Man kan jo ikke annet enn å bli glad av Eric Carle's evig sultne larve. Så da jeg kom over dette stoffet på museumsbutikken til Eric Carle museet var det plutselig på vei til meg. Nostalgi på høyt plan- svupp var jeg tilbake femten år; med musefletter og rosa selebukse.

001

Posen er av den enkle typen og ble sydd i en fykende fei. Fin ble den og den passer ypperlig til formålet. Lukkemekanismen er oransje silkebånd og en stor, rød perlemorsknapp.
Ikke den ting en knapp ikke kan brukes til :)

Så nå blir det ordnung i vesken til morgendagens sykehustur. Me like.

Ha en strålende flott mandag!

share this on »
{Pinterest}
7 Comments »

7 Responses to “Lille Larven Aldrimett”

Anonym sa...

Å for et herlig stoff! Her er lille larve aldri mett veldig populært siden vi har fått spillet :) Smart og stilig løsning på rot-i-veske-problemet

Elisabeth sa...

Så morsomt! Boka har vært populær hos alle ungene mine, og hos de to yngste søstrene mine. Lest i fillebiter, elsket og forgudet. Tingene dine får det godt i den nye posen.

Anonym sa...

Kjempefin. Og du er kjempeflink. Rett og slett.
Klem på deg. L

duBedåre sa...

Oy, så kult, jeg ANTE ikke at det fantes stoff med lille larven på! Jeg som selv er litt aldrimett på stoffer må nok sjekke ut den linken din...

Veska di var supersøt! Jeg håper du ender opp som barnelege på et sykehus nær meg, tenk så fantastisk å trekke stetoskopet opp fra larvens "mage" forann et lite engestelig barn! Isen er garantert brutt umiddelbart! Ungene vil elske deg, SELV OM du kanskje må stikke litt. (o:

nragnhild sa...

Så skjønn!

Hanne sa...

Nostalgi :) Herlig herlig, søt pose :)

Siena sa...

Oioioi, her må det bestilles stoff med en gang! Hvem blir ikke nostalgisk av lille larven?!