Det nærmer seg med stormskritt

onsdag, april 25, 2007

Ja, russetiden nærmer seg med stormskritt, og i morgen braker det hele løs med den store dåpen. Det var derfor på høy tid at jeg klargjorde finstasen. Må si at jeg er rimelig fornøyd med resultatet, selv om jeg ved en feiltagelse nesten ikke bestilte noen strykemerker.


Siden jeg er litt kort i ene enden, måtte jeg være noe kreativ med tanke på påstrykningen av navn og sånn. Dette til tross, så synes jeg det ble riktig så flott. For at navnet mitt ikke skulle se så ensomt ut, strøk jeg på noen stjerner rundt det.

Lommen foran har fått supermann merke, røde sommerfugler, sølvblomster og knapper.
Bukselommene har også fått strykenagler og henholdsvis knappehjerte og englevinger. Nedenfor knappehjertet er det et prinsessemerke :)
På baksiden har jeg malt svarte spøkelser og strøket på det norske og det walisiske flagget :)
Eneste som mangler nå, er Brann merket... Men det kommer, det kommer.


As the big Russ celebrations are coming up very soon, I've finally managed to get my head around the decorating bit. The baptism is tomorrow evening, so it is safe to say it was about time I started. My legs are pretty short, or at least it feels like that, so I had to be a bit creative when it came to arranging my name and such.
I took a dive into my button stash and ended up arranging a heart of buttons on the pocket, as well as a border of them on the front. Little red butterflies fly around the super cool superman badge! Little angelwings was sewn to the other frontpocket, and the light circle thingy is a nice princess badge (hard to see due to the bad picture... shame on me)
At the back, I've painted black ghosts on the pockets, and fixed both the Welsh and the Norwegian flag on the back.
As I said, I'm pretty happy with how the overall turned out. I will, afterall, be wearing it for close to three weeks....

share this on »
{Pinterest}
1 Comment »

One Response to “Det nærmer seg med stormskritt”

Petunia sa...

Var det ikke vanskelig å stryke bokstavene på? Eldstemann er russ og naturlivis måtte jeg, supermamma, trå til og gi en hjelpende hånd til gullgutten (!)...men jammen slet jeg..ikke ville de henge på uansett..Lykke til med russefeiringen og fest med måte da... Som mamma må jeg si at jeg får mange søvnløse netter nå i mai....*sukk*