Julekort 2009

tirsdag, desember 08, 2009

007
Da er alle julekortene ferdig laget, skrevet og sendt. Fantastisk.

Aller helst ville jeg ha hvit perlemorkartong som i fjor, men det var ikke å oppdrive. Så da ble det grønn. Og det ble ganske fint det og, om jeg skal si det selv.


Da alle kortene var brettet ble fem meter silkebånd klippet i fem ulike lengder. Juletrærene ble så nøye plassert før symaskinen fikk gjøre sin jobb som stammemaker. Selvfølgelig kom jeg ikke på å "forsegle" båndkantene før etter at de ble sydd på noe som gjorde det en god del mer komplisert og ikke alle endene ble helt rette. Jeg velger å se på det som en sjarmeffekt :)

På min nylig oppdagede knappebutikk fant jeg perfekte perlemorknapper (til 50 øre stk. Prima!) og de gjorde seg utmerket i toppen av treet.

Summa summarum er jeg godt fornøyd med årets julekort i all sin enkelthet.

Nå er det opp til postvesenet å gjøre sin jobb. Hvem vet, kanskje dukker det opp et kort hos nettopp deg?

Ha en herlig tirsdag.

share this on »
{Pinterest}
8 Comments »

8 Responses to “Julekort 2009”

Sylke Feldhusen sa...

Så koselig julekort! Det ble jo veldig fint i grønt :)

Margrethe sa...

Skjønne kort! Jeg innser akkurat at livet mitt er kansellert de neste åtte dagene - men så er det fire dager Vegas og et døgn hjemreise! Så jeg er selvsagt veldig misunnelig på deg som skal hjem så snart...

amylin sa...

Så koselig julekort!

lise sa...

Herlig kort! Og en knallgod idé, må jeg si. Og: Velkommen hjem på juleferie, vi skal prøve å finne på noe strikketøys i romjulen.

duBedåre sa...

Det var de nydeligste julekort!! Den ideen skal jeg jammen ta med meg til nesteårs produksjon, er så koselig å sende hjemmelagde kort. Det er helt sikkert noen glade mottagere som får disse.

Fortsatt god advent!

Villblomsten sa...

Kjempeflott kort :-)

Monstermønster sa...

Kjempefine kort! Og jeg har en mistanke om at de kommer du nok til å se rundt omkring i blogglandia. (Jeg har kastet inn håndklet, og sender ikke julekort i år...)

Irene sa...

Så fine julekort! Denne varianten likte jeg :-)