Når ting ikke går helt etter planen...

lørdag, desember 05, 2009

page

...må man legge nye planer.

Lille Josefine var ventet i begynnelsen av november og jeg brukte usannsynlig mange timer rundt dette tidspunktet på reisefot. Med andre ord var det aldri noen tvil om at lille Josefine skulle få babyteppe da hun ble født.

Maskene fløy unna med samme hastighet som både Sas og Norwegian og da jeg var fremme i Bergen var det bare avfellingen som gjenstod.
Men så kom meldingen om at lille Jonathan var født, med ti fingre og ti tær. Og jeg kjente at jeg fikk litt vondt i magen når jeg så ned på det nesten ferdige babyteppet i fanget mitt. Hakket litt for rosa for en Jonathan. Definitivt.
Gode forslag kom på løpende bånd, hva med å rekke opp ytterkanten og strikke ny med lyseblått? Tja. For å omfrase det, fristet det å rekke opp ca 18 000 masker? Ikke i det hele tatt.
Fristet det mer å felle av og begynne på et nytt teppe? Så definitivt.

Avgjørelsen ble tatt og et nytt teppe ble påbegynt i Bergen samtidig som det gikk melding til lille Jonathans foreldre om at ting tar tid.

011

Teppet er ferdig og vitale mål er 120x120 cm. Det er strikket av 220 gram babyull fra Dale på det som viste seg å være pinne 4,5. Feilmerking kan tydeligvis skje den beste.
Teppet er det samme som jeg har strikket tidligere i høst og kan nok etterhvert strikkes i søvne.

Det har blitt et par turer til Warszawa i det siste, så ertstatningsteppet er like rundt hjørnet. Stay tuned.

Ha en fortreffelig flott lørdag!

share this on »
{Pinterest}
9 Comments »

9 Responses to “Når ting ikke går helt etter planen...”

spøt-oline sa...

Nydelig teppe du har strikket :)Å ikke miste motet, men begynne på enda ett, er det jo bare å bøye seg i støvet for. Ha en fin helg :)

Elisabeth sa...

For en historie! Det er ikke greit når slike ting ikke går som det skal :) Berømmer deg for å starte på nytt teppe, og Jonathans foreldre skal være glad for at du er tålmodig for teppene er nydelige!

Hanne sa...

Nydelig teppe :D kjempe kjedelig med fargene da, men det er som spot-oline sier bare å bøye seg i støvet over at du begynte på enda ett :D

Engeline sa...

Feiging. Rosa teppe til Jonathan høres supert ut. Du oppfostrer kjønnsrollemønser, er det du gjør!

amylin sa...

Hehehe ... Jeg flirer litt, men det er litt fortvilende, kan jeg skjønne. Fint teppe i alle fall.

minon sa...

Nydelig teppe og herlige farger. Ser veldig mykt og deilig ut. Herlig å pakke en liten bebis inni.
Tøffing som har startet på et nytt. Husker da sønnen min var liten og svigermor kjøpte lys lilla strikkejakke til han for hun syntes jakken var så fin. Den var veldig jentete, men med mørk blå bukse og annet tilbehør ble den ikke så feminin likevel ;)

Ønsker deg en flott lørdagskveld!

Marita sa...

Det var nå i allefall veldig vakkert!

9na sa...

Haha, feilberegninger av den biologiske sorten er jo morsomt da, og teppet kan vel en annen beby få... Men litt mye jobb plutselig kanskje?

Renate sa...

oj oj oj! Men det ble da ett nyyyydelig teppe! Hva slags oppsrift har du gjort? Er det 18.000 totalt, eller på en runde? :P Hehe.. Gir deg en klapp på skulderen iallefall, og håper at du blir ferdig med det neste teppet om ikke så lenge :D