Mange drømmer små

lørdag, juli 14, 2007

De som kjenner meg godt, vet at jeg har et heller sært forhold til sengen min og dens innhold.

Det er derfor ikke uten grunn at jeg nå har dristet meg til å sy et dynetrekk. Riktignok til en litt mindre drømmer en meg selv, men det er nå så. Dynetrekket måler 65x80 cm, så det er en veldig liten drømmer som skal drømme her.
Stoffet falt jeg fullstendig for- enkelt og flott. Maskinen min har til og med fått bruke overlockfoten...
Lukkekanten nederst er utstyrt i pose og sekk. Jeg har laget en dobbel innleggslomme som dyneenden kan legges inn i, samtidig som silkebåndene holder det hele på plass. Veldig fornøyd selv!
Jeg har enda ikke laget et putetrekk til dette dynetrekket, rett og slett fordi jeg ikke klarer å bestemme meg for hvilken kombinasjon jeg skal bruke. Men det kommer, det kommer.


Those who know me well, are aware that I have pretty strange relations to my bed and its contents. It is therefore not without a reason I now have made this duvetcover. In all fairness, this is made for a wee little dreamer, but I had great fun making it nonetheless.
It measures in at 65x80cms and I just love the fabric! Another thing I love, is how the ribbons secure the opening at the same time as the duvet is hidden behind the extra fold.
Haven't made a pillowcover as of yet simply because I can not decide on what fabric combination to use. So as for now, it's just the duvetcover.

share this on »
{Pinterest}
1 Comment »

One Response to “Mange drømmer små”

Anonym sa...

Takk for besøket i bloggen min. Er alltid så hyggelig med hilsener. Må fortelle at i dag skal jeg ta bilde av mine to første par babybooties strikket til to stk ventendes barnebarn
;-)
Så mye fint du lager!
Falt selvsagt helt spesielt for sengesettet til en liten drømmer og de skjønne små vottene, men skal jammen driste meg til å kopiere ideen din med bokmerkemus! Herlig!
Så flott med gode eksamensresultater - lykek til videre også!
Ha ei fin helg!