Den store sokkeskrekken avtar

mandag, april 27, 2009

Etter den store sokkestrikkepåsken kan jeg med hånden på hjertet si at jeg er på god vei til å bli en sokkestrikker.
Tanken på å strikke sokker fremkaller ikke lengre frysninger langt nedover ryggen og det er ikke akkurat som om jeg aldri har brukt pinne nr 2 tidligere...

Det var derfor med mål og viten at jeg bestilte større mengder sokkegarn og små sokkepinner hjem til Bergen i påsken.

Dette paret er stikket av 59 gram Kaffe Fassett fra Regia, på pinne nr 2.
La opp 64 masker, strikket vrangbord og fortsatte med rettmasker i det uendelige. Hælen ble forsterket før rettmaskene fortsatte på foten. Vips- en ferdig sokk.

For at ikke sokk-nr-2-skekken skulle inntreffe, ble sokk nr det eneste som ble med til HK. Og da jeg kom hjem noen timer senere, var det bare tåfellingen som gjenstod.
Genialt!

Det er i hvertfall et synlig bevis at jeg nesten er kurert mot sokkestrikkeskrekken min når jeg nå har bestilt strømpepinner nr 1,5. Eller hva?

Ha en strålende flott mandagskveld!

share this on »
{Pinterest}
3 Comments »

3 Responses to “Den store sokkeskrekken avtar”

Anonym sa...

De får du nok god bruk for i nærmeste fremtid :)
Savner deg!
L

Farmors sa...

Lekre sokker, slikt nydelig garn egner seg best til enkle glattstrikkede sokker!

Habitata sa...

Herlig innlegg! Kjenner godt på den følelsen selv. Jeg har også fått et noe bedre forhold til tynne pinner i det siste, sokk nr 2, er det fremdeles ikke noe morsomt å strikke...Må hente litt inspirasjon hos deg fremover tenker jeg!