Nightwatch 2.0

tirsdag, desember 21, 2010

IMG_1516

Jeg lovte for lenge siden at jeg skulle prøve å få skrevet ned et mønster på Nightwatch. Og den lovnaden har jeg tenkt å holde. Det tar bare litt lengre tid enn jeg hadde tenkt. Det har seg nemlig slik at julegavepresset meldte seg for alvor midt i mønsternedskrivingen, så da var det bare å sette inn høygiret og konsentrere seg om strikkingen. Så får jeg heller gå etter med lupen og prøve å finne ut av hva jeg har gjort, og hvor jeg har gjort det, etterhvert.

Men resultatet kan du se her. Nightwatch 2.0 er ikke helt likt originalen som kan sees her. For det første er dette strikket i Skinny Bugga på pinne nr 3 og det trekker ca 85 gram garn.
Fargen er en herlig melert grønn som var nærmest umulig å fotografere, snølys tiltross.

Er hvertfall godt fornøyd med sjalet og er ett skritt nærmere ferdig mønster. Og forhåpentligvis blir hun som finner det under juletreet mot slutten av uken fornøyd, hun også.

Ha fortsatt fine førjulsdager.

__________________________
Still showing off the Christmas gifts. Knit this shawl for my grandmother who loves everything green. The pattern is my own Nightwatch and the yarn is Skinny Bugga. Very pleased with the finished shawl and turns out my grandmother is too.

share this on »
{Pinterest}
5 Comments »

5 Responses to “Nightwatch 2.0”

wims sa...

for et lekkert lekkert sjal. geder meg til oppskift. Må ha meg et slikt et ja:O)

Maria sa...

Så nydelig sjal. Kanskje jeg skal prøve meg på et til svigermor den dagen det kommer mønster.

Heldig er hun som finner dette under treet sitt ja.

Mirdiz sa...

Sjalet er skikkelig nydelig:)

Mava sa...

Takk det samme! Fikk ikke åpnet nr 24 før i dag, faktisk. Den hadde gjemt seg i esken med bånd, pakkelapper og slike ting. Men tusen takk! :-)

Villblomsten sa...

Godt Nyttår :-)