Friday I'm in Love

fredag, mars 04, 2011

IMG_1666

Solen skinner, snøen smelter, det er fredag og helg. Stort bedre kan det vel ikke bli?

Knappeglassene mine er en evig inspirasjon, av og til tar jeg ut en håndfull knapper bare for å se på dem. Jeg har tidligere laget en hel genser for å passe til en knapp og jeg mener bestemt at knapper er noe av det som gjør livet litt finere.

Nå har jeg brukt knapper, nærmere bestemt 70 av dem, for å gjøre det litt finere rundt meg. Glasset med perlemorsknapper ble helt utover grå ullfilt og sirlig dandert i hjerteform. Videre ble hver og en av de 67 knappene sydd på med isblå broderigarn. Bortsett fra en av knappene på venstre side. Det er nemlig en superspesiell knapp, sånn personlig, så den ble sydd på med rødt garn. Bare forderfor.

IMG_1671

Blant de andre knappene er det ganske mange andre spesielle knapper. Blomsterknappene er blant de første knappene jeg kan huske at jeg har kjøpt. Mange av dem er supergamle og ble mine etter å ha saumfart vintagebutikker i London, andre er resultat av tålmodighet ved knappekurven på diverse Fretexbutikker. Den som leter, skal finne, heter det. Noen har jeg fått, noen er fra reiser til fjerne land og andre er bevis på at knapper varer lengre enn skjorter. Og en av de store knappene helt til høyre har jeg faktisk knabbet fra en av de hvite frakkene på skolen. Men den var løs og dessuten var det den nederste knappen. Så da er det nesten lov.

På baksiden har hjerteputen fått følge av et lyseblått stoff med hvite prikker. Sånn bare for å gjøre den ekstra fin. Som lukkemekanisme har den fått tre røde knappehull og tre perlemorshjerter. Puten er stor og god med sine 60x60 cm og passer perfekt inn i favoritthjørnet av sofaen.

IMG_1669

Absolutt en drittjobb å sy på 70 knapper for hånd. Her snakker vi blod, svette og tårer på høyt nivå. Men det ferdige resultatet? Absolutt verdt det. Og så er det kjærleik i hver en knapp. Og sånt liker man på en fredag!

Ha en strålende flott fredag du og!

_______________________________________________
One can never get too many buttons. At least that is my opinion. Here I have used 70 of my mother of pearl buttons to make a lovely pillow for my livingroom.

share this on »
{Pinterest}
9 Comments »

9 Responses to “Friday I'm in Love”

Monstermønster sa...

Veldig, veldig fin! Det ligger mye jobb bak all påsyingen, men vakkert og personlig.

duBedåre sa...

Herlig! Den spesialknappen, som rommer historie og følelser, påsydd med rød tråd, var virkelig prikken! Oh, for en fredagsforelskelse!

Og for en jobb. Puh, kjærlighet er hardt arbeid. Mest. Og litt rød tråd.

lise sa...

Så flott! Vakker, vakker pute.

Wenche/chawo sa...

Ja her har du hatt litt av en jobb,men resultatet ble jo kjempefint.

Frk.Badegakk sa...

Tviler ikke på at det var litt av en jobb men puta ble kjempelekker! Flott idé og herlig resultat!!!!

skb sa...

Fantastisk flott bruk at kanppane dine.

Synnøve sa...

Utrolig fin! Her var det inspirasjon å hente! :) Veldig personlig, en fantastisk idé!

idama sa...

Kjempefin! imponert over både innsats og resultat :)

Elisabeth sa...

Nydelig fin, og for en flott idé! Likte også godt de to genserene i innleggene under, nydelige farger sammen...