Cria

lørdag, september 03, 2011


cria

Sommerens store suksess har uten tvil vært Cria.
Cria var av typen kjærlighet ved første blikk. Oppskriften, derimot, var ikke av typen kjælighet ved første blikk. 16 sider lang og mer komplisert enn den sekundære hemostase.

Etter en stund gav jeg opp å tenke og bare gjorde nøyaktig det som oppskriften sa. Og da gikk det som en drøm.
Jakken min er strikket i deilige Babysilk fra DSA i en nydelig mørkeblå. Siden jeg tydeligvis har en ganske annen strikkefasthet enn Ysolda, så måtte jeg ned i str 30 og p 3,5 for at den skulle bli passe. Ganske fascinerende det, hvordan to personer kan få en så forskjellig strikkefasthet med samme garn og samme pinner.

Min jakke har fått røde lommer som en fin kontrast. For å forsterke knappestolpene og forhindre siging har jeg sydd på et rødt fløyelsbånd på innsiden. Knappevalget falt omsider, etter mye frem og tilbake, opp og ned, på de røde polkadot knappene. Med unntak av den lille lyseblå fuglen nederst på begge ermene. Polkadotblomsten min fra det store utland plukker perfekt opp polkadottene fra knappene. Me like.

1

Om du har lyst til å strikke Cria til deg selv, så anbefaler jeg at du gjør det. Jeg anbefaler imidlertid at du gjør som meg og legger på noen cm på lengden. Videre anbefaler jeg at du feller litt flere masker før du begynner på rillepartiet nederst på ermene. Det gjorde ikke jeg og løste problemet ved å sy knappene godt inn på mansjetten og dermed unngå at ermene ble veldig vide nederst.

Ha en flott lørdag!

__________________________________________
My lovely Cria is finally done. Talk about love at first sight! Yet another Ysolda pattern, however this one works best if you shut off your reasonable thinking. Mine is knit in Babysilk from DSA, size 30 with added lenght- a total of 8 balls and needles 3,5.
Red little details such as red inlay for pockets, red velvet ribbon for button bands. Buttons are red with white polkadots. Just love them!

share this on »
{Pinterest}
15 Comments »

15 Responses to “Cria”

Fru Helianthus annuus sa...

Herlig jakke! Absolutt kledelig med de små lekre detaljene!

Silkesauen sa...

Nydeleg strikka, med fine, personlege detaljar! Spesielt godt likte eg dei raude innerlommene og fugle-knappane :-) Takk for dei praktiske tipsa også. Har boka "Little Red in the City" på ynskelista, og innbilte meg at Ysolda forklarte så bra...? Er spent på om du snart viser andre Ysolda-er!

Unknown sa...

Nydelig jakke, kule detaljer som ble prikken over i-en.
Sekundær hemostase er vel ikke vanskelig......iallefall ikke for de som jobber med koagulasjon nesten hele døgnet ;-)

wims sa...

Jakka ble knallfin. Mønster og alt ligger klart her. så det blir nok ikke så lenge til denne kommer på mine pinner. Knappene gjorde helt klart det lille ekstra også :O)

juicyknits sa...

Love the red pocket. So cute, a brilliant idea!

Xhantippe sa...

Utrolig flott den der altså! Og den ble kjempetøff med polkadottknapper.

Jordmor-Hanne sa...

Kjempefin jakke! Je elsker både blått og rødt, så denne jakka ble bare utrolig fin synes je :)

Tove sa...

Kult med de røde konstrastene du har lagt inn. Superfin jakke, tydeligvis vel verdt de 16 sidene med oppskrift! :-)

skb sa...

Dei raude detaljane gjorde sitt til at jakka vart noko utanom det vanlege.

Synnøve sa...

oioioioi så fin! Smart idé dette med silkebåndet altså :)

Elisabeth sa...

Nydeige bilder, og selvfølgelig nydelig jakke også. I et av mine yndlingsgarn attpåtil ;)

Fuglemamma sa...

Det var en fantastisk kul jakke! Massevis av fine detaljer. Bokmerket i posten over var også veldig smart.

Ane sa...

For en fantastisk fin jakke! Meg vil også ha!! :) Kjempe fin blogg du har. Gleder meg til å følge med videre.

Inger Anne sa...

Så enkel ( forstå meg rett) , men så flott!Har virkelig sansen for detaljene, ble "prikken over i`n " det :)

duBedåre sa...

Utrolig lekker jakke som du virkelig kledde! Flotte detaljer med røde bånd og knappene. Nydelig!