Høst i luften

fredag, oktober 03, 2014

Det er ikke tvil, høsten er kommet. Bladene gulner, ullsokker er funnet frem og kveldene blir kortere.
Likevel er det ganske fint med høst. Når høststormen herjer på det verste er det få ting som er finere en å sitte i en varm sofakrok med en kopp kaffe, en kjekk film og klirrende strikkepinner. Eller å gå ute i frisk høstluft med et pinnefersk sjerf som holder ørene varme.

Nytt fra pinnene er nok en Lillies Top  i den fantastiske fargen gull. Egentlig skulle det bli en Take Me Home-jakke, men etter å ha strikket opp de to nøstene jeg hadde, så manglet det fremdeles et erme. Og en jakke med bare ett erme fungerer dårlig til en baby.
Siden garnet er gått ut av produksjon (takk skal dere ha, Jaeger!) ble det opprekk.

Men hvis det var nok garn til en jakke med ett erme, så burde det vel ihvertfall være nok garn til en vest? Tøff som jeg er, så la jeg opp til en vest i str 6-9 mnd og lot det stå til. Ikke bare  endte jeg opp med nok garn, men jeg har faktisk 13 gram til overs! Jeg kunne jo ha strikket en kjempestor vest!

Uansett. Lillies topp ble virkelig fin i Gull. Knappene er i samme farge og er perlemorsknapper fra Dublin-turen i fjor. Liker så godt hvordan de tilfører det lille ekstra uten å bli for prangende.

Vesten er fotografert i parken på Romsdalsmuseet. En hånd på kamera og en hånd som tviholdt på Milo som så veldig gjerne ville jage endene i andedammen. Det var nok et festlig syn for forbipasserende!

Ha en flott helg!

share this on »
{Pinterest}
5 Comments »

5 Responses to “Høst i luften”

Marihøna sa...

Nydelig farge! Nydelig vest!

Unknown sa...

Dette var en nydelig vest.
Ha en flott helg videre i rosenes by

Kristine Tønnevold Davidsen sa...

Så fin vesten ble!! Jeg har prøvd meg på den selv, husker ikke str, men jeg begynte med rød Lanett fra Sandnes. Desverre ble den ikke ferdig,.da jeg har en.stygg tendens til å legge strikketøy til side og når jeg finner det frem igjen husker jeg ikke noe verken om valgt str, oppskrift, hvor langt jeg er kommet, garnvalg mm. Jeg har måttet kaste mange strikketøy på denne måten. ;-)
Syns jeg ser deg for meg. Kjenner knegg så igjen i det du skriver. En hund er sykt kjapp også. :-)

Hanne sa...

Nydelig vest. Fargen var utrolig lekker. Digger slik gul.

duBedåre sa...

Fin høstlig vest, nydelig farge! Og jeg ser levende for meg fotoseansen du beskriver, haha, er det ikke godt man kan underholde litt mens man utfører livsnødvendigheter som lufting av hund i kombinasjon med foto av småplagg? God strikkesøndag til deg!