Det blomstrer

søndag, juni 03, 2007

Så var det blitt juni og sommeren er i gang. Er ikke så heldig at jeg har ferie helt enda, men været er jo nydelig. Bare synd jeg må sitte inne å lese.

I går var det landskamp og en fin unnskyldning til å ta meg en velfortjent pause. Måtte jo ha noe å strikke på under kampen, så da ble det et par nye babysokker. Jeg har i lengre tid hatt en ide i hodet mitt, men har bare ike kommet så langt at jeg har satt den ut i livet enda. Og da jeg tilfeldigvis kom over bloggen til Saartjes fikk jeg det sparket jeg trengte, her fant jeg nemlig et bilde som lignet litt på min ide.
I mangel av lysegrønt bomullsgarn ble de strikket i babyull. Jeg har brukt pinnenr 2.75 på selve sokken, mens nr 2 på blomsten og bladene. Runt blomsten har jeg heklet og som lukkemekanisme har jeg brukt trykknapper.
Jeg klarer ikke helt å la være å irrtere meg over at blomstene ser litt mer ut som purrer enn blomster, men det får så være.


New month- new booties.
I came across Saartjes blog, where I saw a picture that inspired me to work on an old idea of mine. Unfortunately, my stock holds no light green cotton, so I used babywool for these ones as well. Using needles 2.75 on the booties and no 2 on the flowers and leaves. Not a 100% happy with the fact that the flowers looks more like leeks than flowers, but I guess that's what happens when you don't have a pattern to follow or think the idea through before you start... Guilty of both...

share this on »
{Pinterest}
2 Comments »

2 Responses to “Det blomstrer”

Anonym sa...

Ja, de er fine!! Stilig når man kan forandre på oppskriften:-D

lykke til med eksamen forresten!

Anonym sa...

Kjempe flotte tøffler, de blir goa på liten baby fot.