Green, green grass of home

søndag, juli 11, 2010

page

Da var jeg tilbake etter å ha tilbragt de siste dagene i den norske fjellheimen.
Et par dager før vi reiste ble jeg ferdig med sjalet mitt. Det begynte som et Ishbel, men så var det dette med telling og sånn og plutselig hadde jeg over femti masker for mye på pinnen. Og sånt oppfordrer til nytenking.
Jeg lette høyt og lavt på Ravelry etter en mønsterbord som ikke bare kunne passe nederst, men som også passet til maskeantallet. For ikke søren om jeg var villig til å rekke opp.

Etter litt leting kom jeg over Elm Row, som egentlig er et skjerf. Jeg synes bladmønsteret passet perfekt til den klare grønnfargen og ble full av iver. Litt triksing og miksing måtte til, men definitivt en suksess. Mønsteret går over ti pinner og ble gjentatt tre ganger.

Harde fakta er ca 70 gram Shetland Soft fra Malsen og Mor i den nydelige fargen Calypso på pinne nr 4. Sjalet ble akkurat passelig stort og kommer nok til å bli godt å ha utover høsten. I frykt for kald vind på vidda ble sjalet med på tur, og jammen fikk jeg ikke bruk for det, sol og skyfri himmel tiltross.

Avsluttningsvis kommer et bilde fra en av hyttene vi overnattet på. Norsk natur er i grunn ganske så fint.
Ha en nydelig flott søndag!

014

share this on »
{Pinterest}
16 Comments »

16 Responses to “Green, green grass of home”

Hedvig sa...

Sjalet ble nydelig - dette greide du strålende! Farge og garn er perfekt, har også strikket av det og skal helt sikkert bestille mere!

lena sa...

Nydelig sjal, lekker farge og fiiine bilder av det! Ikke alle som kan ta bilder av sjalene sine i fjellheimen ;)
Fin blogg du har, jeg tar meg friheten til å linke den i min jeg - for jeg har lyst til å følge med på den:) Ha en fin søndag!

sissel sa...

Nydelig sjal du fikk til - supert. Peggy sue jakka var helskjønn og med de knappene da - herlig.

Synnøve sa...

Nydelig sjal, i en nydelig farge og med et fantastisk deilig garn!! :)

Silje sa...

Nydelig sjal. Helt herlig farge.

Rigmor sa...

kjempe flott sjal! :) nydelig grønn farge! Norsk natur er nydelig, synd vi ikke kan nyte den hver dag.. !
ha en flott søndag!

KRØLLEMIKKEL sa...

Nydelig sjal.

Toril sa...

Utrolig fin farge!
Sjalet ble kjempefint, det kjekke med slike improvisasjoner med mønster er at det blir helt unikt :-)

wims sa...

Kjempe lekkert sjal. Herlig grønnfarge. Bare liker det mer og mer på sjal :O)

Unknown sa...

Lekkert sjal og nydelig farge :-)

Fru Keilegavlen sa...

Nydeleg sjal i flott farge!! Vi har ein flott natur i dette landet. Håpar eg får komt meg på ein tur i den norske fjellheimen til hausten og. Ha ein fin kveld.

Hanne sa...

Nydelig sjal!! Flott farge!

duBedåre sa...

Nydelig sjal i herlig farge! Så flink du er til å improvisere og gjøre om Ishbel til noe enda bedre!

Og fjellet ser deilig ut. Er det Hardangervidda? Lengter...

Lykkelinn sa...

Åh, nå ble jeg imponert! Så bra at du klarte å finne på noe annet når det ble litt for mange masker. Flott sjal og FOR en nydelig farge!

Elisabeth sa...

Nydelig sjal i en aldeles herlig grønnfarge. Gjorde seg med den mønsterborden nederst, likte den godt :)

Farmors sa...

Har bladd litt rundt her inne, for jeg mente at jeg hadde sett en uglegenser. Hvor har du fått tak i mønster til den? Har lyst til å strikke en uglekjole med rundt bærestykke, men finner ikke mønster noen steder.