Kjole med striper

tirsdag, juli 22, 2008

Før jeg reiste til Portugal var det varmt og fint i Bergen, noe som gjorde at et bomullsprosjekt var velkommen.

Fant frem noen restenøster i svale og tucan fra Dale, pinne nr 3,5 og satte i gang uten at jeg hadde en plan for utfallet. Et par cm inn i arbeidet, bestemte jeg mer for at det skulle bli en liten kjole. Og denne avgjørelsenholdt jeg meg til hele veien.

Det gikk med tilsammen rett under 100g, så det er enda litt igjen av nøstene. Fiberblandingen er bomull, silke og alpakka, og fargene lys syrin, mørk syrin og lys blå.

Kjolen er stikket nedenfra og opp, med raglanermer. Kjolen måler inn til 2-4mnd størrelsesmessig.
Knappene på fronten ble tilfeldigvis med meg hjem da jeg var på knappejakt til et helt annet formål.


Jeg ser nå i etterkant at kjolen ligger litt skjevt på bildet, men det får så være :)

share this on »
{Pinterest}
1 Comment »

One Response to “Kjole med striper”

Anonym sa...

Det ble en utrolig søt kjole, og fargene ble supre sammen :)