Lavender blues

lørdag, juli 26, 2008

Jeg ligger litt etter på bloggfronten for tiden, og ting bruker litt lengre tid på å komme inn i bloggen enn vanlig. Men det kommer, det kommer.

Turen til Portugal begynte med en lang reise, først til Amsterdam, så til Lisboa. Og hva er da bedre enn tankeløs skjørt-strikking? Vel, lite.
så under nattåpent dager før avreise, tok jeg med meg to nøster lavenderblå alpakka fra garnstudio og spurte hva poenget egentlig var med 10% rabatt.
Little Sisters dress, fra Tora, var allerede printet ut.

La opp like før avreise, felte av like etter ankomst. Kjolen ble strikket i minste størrelse på pinne nr 3 og tilsammen gikk det med ca 60gr garn. Med andre ord er det en del igjen, og det tenkte jeg å lage sokker og trusesak av. Det må da bli bra, bare jeg får de siste prosjektene av pinnene.

Knappene fikk jeg av snille mammaen min, som kjøpte de på Oleana utsalget i Arna. Synes de var kjempefine, så lurer på om jeg må ta meg en tur ut dit for å fange flere :)

Ellers er det storartet med ferie, og litt småtrist at det bare varer til mandag morgen. Da er det nemlig tilbake til jobb. Været er skammelig varmt for tiden, og etter å ha tilbrakt to timer på solhyllen har jeg søkt dekning i stuen med en vifte i umiddelbar nærhet.

share this on »
{Pinterest}
3 Comments »

3 Responses to “Lavender blues”

Hønehuset sa...

To lekre kjoler du har strikket! Kjempeflott at du skriver hvor mye garn du har brukt, slik at jeg kanskje kan få brukt litt restegarn.. hehe. særlig.

Anonym sa...

snuppesøte fine kjoler jaaa:-D

Anonym sa...

Nydelig kjole, denne også! Fargen er helskjønn i tillegg ;)