Sukkererten

torsdag, august 07, 2008

Dette har vært et evighetsprosjekt. Eller, det har i hvertfall virket som om det har vært det.
Jeg begynte å strikke på denne en fin vårdag i Polen.
Posen vokste samtidig som ting skjedde rundt meg. Gode ting som fikk meg til å smile, og litt mindre gode ting som ikke fikk meg til å smile.
Til slutt så ble det er såpass anstrengt forhold til hele posen, at den ble lagt bort for en stund. Dette tiltross for at bare ermene manglet. Ermene ble strikket i løpet av to kvelder da jeg kom hjem til Bergen igjen, men også monteringen lot vente på seg.
Nå er den i hvertfall endelig ferdig! Og resultatet er en yndig sovepose i str 0-3 mnd.
Da jeg skulle dampe og blokke den, kunne jeg tydelig se de mindre positive stundene under prossessen i form av noen litt mørkere striper. Heldigvis gikk dette lett av i vask, så nå er den jevn rosa over hele linjen. Men den vil likevel være noe spesiell for meg.

Mønsteret er Sweet Pea, kjøpt fra Knitting Today på internett, mens garnet er rosa babyull fra Dale. Har brukt pinnenr 3 og nærmere 150 gram garn.
Posen er stikket rundt, og skulle jeg gjort noe anderledes, så hadde jeg plukket opp masker rundt ermekanten og strikket ermene rundt. Men det fungerer på denne måten også. I bunnen har jeg satt et elastisk bånd, slik at den ble noe sammensnurpet. Jeg har mer enn nok garn til både lue og sokker, så jeg tviler ikke på at det kommer på pinnene en gang i nær fremtid.

share this on »
{Pinterest}
3 Comments »

3 Responses to “Sukkererten”

Anonym sa...

Yndig ja - godt ordvalg. Utrolig fin, ble den.

Anonym sa...

Den var nydelig da!

Anonym sa...

Så mye nydelig du har strikket i det siste ! Lykke til videre med studiene ! Du finner en liten oppmerksomhet til deg i bloggen min !