Grønn av misunnelse

fredag, oktober 10, 2008



Tidligere i høst fikk jeg et nøste deilig Sulka fra snille Paren på Hobbyboden; og som Mirasol garn flest er dette intet unntak- det er bare fantastisk deilig og mykt.

Etter mye om og men, surfing på Ravelry og timer i tenkeboksen, var avgjørelsen tatt.
Nøstet skulle bli til en deilig halsvarmer til meg selv.

Jeg la opp 18 masker på pinne nr 8, og strikket i vei. Da jeg ble lei av riller, la jeg inn glattstrikk og hullmønster. Og slik fortsatte jeg til det var slutt på garnet. Det var ca tre timer senere.

Et dypdykk i knappeskuffen min (ja, jeg har en helt egen knappeskuff nå!) førte til at jeg fant to perfekte knapper. Lykke!

Nå er den ferdig blokket og klar for litt kaldere høstdager. Enn så lenge er det 13 grader i luften og solskinn. Men om et par ukers tid er den nok gull verdt!

share this on »
{Pinterest}
2 Comments »

2 Responses to “Grønn av misunnelse”

Anonym sa...

Å så deilig farge! Og jeg liker innfalls-strikking, det kan bli mye fint!

Jeg fikk også garn fra Paren. Artig å se hvordan garnet hun delte ut dukker opp som ferdige ting rundt omkring på bloggene. Jeg har strikke luer av mitt.

Anonym sa...

Å, den ble kjempefin! Ser så mange fine halsvarmere for tiden, og denne var en av de fineste :) Nydelig farge også...