Arven etter Hjallis

tirsdag, mars 02, 2010

.

For lenge, lenge siden kom Didrik med et forsiktig spørsmål om ikke jeg kunne lage skøytelue til han. Med norske striper. Sånn som Hjallis.

Joda, sa jeg og tenkte ikke så mye mer på det. Den luen skulle jeg strikke...etterpå.
Vel, etterpå tok ganske lang tid, men med tiden ble garn kjøpt inn og matematiske beregninger gjennomført.

Omsider fikk jeg startet i januar og med en liten omvei via halvstrikket blå lue, ble det da endelig Hjallislue på Didrik.

Luen ble overrakt her en OL-kveld og gleden stod i taket. Det er lenge siden jeg har sett noen bli så glad for noe og lykken ble komplett for begge parter!


Luen er strikket i Sisu på pinne nr 3. Jeg la opp 52 masker og strikket 46 riller på hver side av flaggstripene. Jeg synes den så litt stor ut, men den passet perfekt.


Ha en strålende tirsdag!

share this on »
{Pinterest}
6 Comments »

6 Responses to “Arven etter Hjallis”

Kelsina sa...

Kjempefin lue! Gøy at en sånn "gammeldags" lue kan brukes ennå.

Mariann sa...

Kul

Wenche/chawo sa...

Herlig lue du har strikket.

duBedåre sa...

Haha, den var utrolig morsom! Håper det var skøteløp den OL-kvelden, så heiingen kunne foregå standsmessig forran tv-skjermen! (o:

nragnhild sa...

Fin lue! :)
Fikk lyst på en sånn jeg også :)

Torunn Skjærstad Moen sa...

Det var en gøyal lue! God helg ønskes fra Asterix.