Sofakos

søndag, desember 04, 2011

IMG_2964

Etterhvert som det blir mørkere ute, blir sofakroken mer og mer brukt. Enten det er til lesing, filmseeing eller vindrikking.
Og ettersom sofakroken blir mer brukt, så har jeg blitt mer klar over putesituasjonen. Det vil si, mangelen av puter i sofaen.
I adventskalenderen min hjemmefra fikk jeg en meter ullfilt i samme gråfarge som de andre sofaputene mine. Kombinert med en ledig stund i går ble putemangelen redusert noe.

Nyputen er altså sydd i grå ullfilt og en rest av et blårutete bomullsstoff. Siden de andre sofaputene har knappepynt, så kunne jo ikke denne være dårligere. Pynten denne gangen ble knapper sydd på i "connect the dots" mønster, streken er påbrodert med litt skakke lyseblå sting.
Knappene går igjen på baksiden, hvor 14 perlemorsknapper i ulike former og farger er sydd på med rød tråd for kontrast.

IMG_2952

Puten måler 24 x 63 cm og har innerpute sydd i dunlerret. Putefyllet er fra en pensjonert dundyne. Supert med gjenbruk!


Ha en fin 2. søndag i advent!

________________________________________________

I figured that I needed another pillow for the cuddly corner of my sofa. The decoration on the pillow is a classical "connect the dots". The dots are mother of pearl buttons whilst the lines are embroidered on using my not so good embroidery skills. Oh well, at least the message gets out.

share this on »
{Pinterest}
2 Comments »

2 Responses to “Sofakos”

amylin sa...

Wow, så fine puter!

Margrethe sa...

Råfint! Jeg vil også ha! Vil du ha adressen min? :D